Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Nicel Araştırmalarda Veri Analizi SNF 603 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. GÜLDEN KAYA UYANIK
Dersi Verenler Doç.Dr. GÜLDEN KAYA UYANIK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Yükseköğretim programlarında öğrenim gören öğrencilerin gerek tez yazım sürecinde gerekse alan yazında yer alan çalışmaların incelenmesinde istatistiksel analizlerden ve bu analizlerin yürütüldüğü istatistiksel paket programlardan haberdar olmaları gerekmektedir. Nicel verilerin toplanması, kaydedilmesi ve uygun istatistiksel analizlerin seçimi ve bu süreçte karşılaşılan problemlerin çözümünde uygun istatistiksel yöntemlerin belirlenmesi, bireylerin bu programlara belirli düzeyde hâkim olmalarıyla mümkün olacaktır. Bu dersin kapsamında da bu konuda bilgiler verilecektir.

Dersin İçeriği

1. Nicel araştırmalarda problem durumu

2. Nicel araştırmalarda veri toplama teknikleri

   2.1. Verilerin düzenlenmesi

   2.2.Analiz varsayımlarının kontrol edilmesi

3. Problem durumlarına uygun istatistiksel çözümlerin üretilmesi

  3.1.Betimsel İstatistik teknikleri

  3.2.Anlam çıkarıcı istatistik teknikleri

      3.2.1.Basit analizler

      3.2.2.Çok değişkenli analizler

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Nicel verileri doğru yöntemle toplayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Ödev,
2
3 Betimsel istatistik tekniklerini bilir, uygular. Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Proje / Tasarım,
4 Anlam çıkarıcı istatistik tekniklerini bilir, uygular. Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Proje / Tasarım,
5 Çok değişkenli istatistik tekniklerini bilir, uygular. Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Nicel araştırmanın tanımı ve gerekliliği
2 Nicel araştırmalarda problem durumunun belirlenmesi, ilgili desenler.
3 Nicel araştırmalarda veri toplama teknikleri
4 Nicel araştırmalarda verilerin düzenlenmesi
5 Nicel araştırmalarda varsayımların kontrol edilmesi
6 Problem durumlarına uygun istatistiksel çözümlerin üretilmesi
7 Problem durumlarına uygun istatistiksel çözümlerin üretilmesi
8 Betimsel İstatistik ve Blgisayar uygulamaları
9 Betimsel İstatistik ve Blgisayar uygulamaları
10 Anlam çıkarıcı İstatistik tanımı ve özellikleri
11 Basit anlam çıkarıcı istatistikler ve Bilgisayar Uygulamaları
12 Basit anlam çıkarıcı istatistikler ve Bilgisayar Uygulamaları
13 Çok değişkenli istatistikler ve Bilgisayar uygulamaları
14 Çok değişkenli istatistikler ve Bilgisayar uygulamaları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Howell, D. C. (2012). Statistical methods for psychology. Cengage Learning.

Green, S.B. and Salkind, N.J. (2005). Using SPSS for Windows and Macintosh: Analyzing and understanding data. New Jersey: Prentice Hall.

Palland, J. (2002). SPSS survival manual (11. bs).

Hair, J. F., Black, W. C., Babin, B. J., Anderson, R. E., & Tatham, R. L. (1998). Multivariate data analysis . Upper Saddle River, NJ: Prentice hall.

Crocker, L., & Algina, J. (1986). Introduction to classical and modern test theory. Holt, Rinehart and Winston, 6277 Sea Harbor Drive, Orlando, FL 32887.Yayıncılık

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim bilimleri ilkeleri doğrultusunda 21. yüzyıl yeterliklerini geliştirerek eğitim sisteminin ve toplumun çağın gereklerine uygun yapılandırılmasına katkı sağlar.
2 Sınıf eğitimi alanına ilişkin bilgilerini disiplinlerarasılık çerçevesinde analiz, sentez ve değerlendirmeler yaparak uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, özgün tanım ve sonuçlara ulaşır.
3 Yerli ve yabancı alanyazını takip ederek alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirerek kullanır ve eğitim teknolojileri aracılığıyla sınıf eğitimi alanına yönelik özgün bir konuda bilimsel çözümler üretip paydaşlarına aktarır.
4 Bilimsel yöntemlere ilişkin üst düzey beceriler kazanarak sınıf eğitimi alanındaki bilimsel araştırmalarda yeni ve karmaşık düşüncelerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar.
5 Sınıf eğitimi alanında yeni yöntem, düşünce ve tasarımlarla özgün bilimsel araştırmayı bağımsız olarak yürüterek yaptığı yayınlarla alanına katkıda bulunur.
6 Üst düzey zihinsel becerileri kullanarak sınıf eğitimi alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
7 Yerli ve yabancı uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunarak alanına yönelik normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.
8 Milli, kültürel ve evrensel değerleri özümseyerek sınıf eğitimi alanında etik kurallara uygun biçimde sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanıp bilimsel araştırmalar yaparak yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 35
1. Ödev 30
1. Proje / Tasarım 35
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ara Sınav 1 10 10
Final 1 10 10
Ödev 1 10 10
Toplam İş Yükü 148
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,92
Dersin AKTS Kredisi 6