Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitimde Program Geliştirme Tasarım ve Uygulamaları EPO 605 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. DUYGU GÜR ERDOĞAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

1-Program geliştirme tasarım ve uygulamaları ile ilgili temel kavramlarıöğrenir.

2-Program geliştirme tasarım ve uygulama sürçleri ile ilgili ilkeleri öğrenebilme

3-Program geliştirme tasarım ve uygulama süreçlerinin bileşenlerini ve bileşenler arasındaki ilişkileri fark edebilme

4-Program geliştirme tasarım ve uygulamalarına ilişkin yaklaşım ve modelleri öğrenebilme

5-Yaklaşım ve modellerin işlem basamakları ve uygulama biçimlerini karşılaştırmalı olarak analiz edebilme

6-Amaç ve hedef kitle odaklı olarak örnek program tasarımları yapabilme

Dersin İçeriği

Eğitim programı ve geliştirilmesi süreçleri ile ilgili temel kavramlar, Türkiye’de ve dünyada program geliştirme çalışmalarına genel bakış, Program geliştirme süreçleri ve işlem basamakları, geleneksel ve modern program geliştirme tasarım ve modelleri, Farklı modeller çerçevesinde program geliştirme uygulamaları

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Program geliştirme tasarım ve uygulamaları ile ilgili temel kavramlarıöğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Sözlü Sınav,
2 Program geliştirme tasarım ve uygulama sürçleri ile ilgili ilkeleri öğrenir. Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav,
3 Program geliştirme tasarım ve uygulama süreçlerinin bileşenlerini ve bileşenler arasındaki ilişkileri fark eder. Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, Sınav, Ödev,
4 Yaklaşım ve modellerin işlem basamakları ve uygulama biçimlerini karşılaştırmalı olarak analiz eder, mukayese eder. Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Anlatım, Proje / Tasarım, Sınav,
5 Amaç ve hedef kitle odaklı olarak örnek program tasarımları yapar. Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Program geliştirme tasarım ve uygulamaları ile ilgili ve ilişkili temel kavamlar Literatür tarama
2 Türkiye’de ve dünyada program geliştirme çalışmaları Literatür tarama
3 Eğitim programlarının temel bileşenleri ve ilişkileri Literatür tarama
4 Program geliştirme sürecinin genel tanıtımı ve program geliştirme tasarım ve uygulama ilkeleri Literatür tarama
5 Program geliştirme modelleri (Hedefe dayalı modellemeler) Literatür tarama
6 Program geliştirme modelleri (Süreç esaslı ve problem odaklı modellemeler) Literatür tarama
7 Program geliştirme süreci: Planlama evresi ve uygulanması Literatür tarama, örnekleme
8 Program geliştirme süreci: İhtiyaç analizi evresi ve uygulanması Literatür tarama, örnekleme
9 Program geliştirme süreci: Hedef ve davranış yazımı ve uygulanması Literatür tarama, örnekleme
10 Program geliştirme süreci: İçerik belirleme ilkeleri, modelleri ve uygulamaları Literatür tarama, örnekleme
11 Program geliştirme süreci: Eğitim durumlarını belirleme ilkeleri, modelleri ve uygulamaları Literatür tarama, örnekleme
12 Program geliştirme süreci: Değerlendirme yaklaşım, araç, yöntem ve uygulamaları Literatür tarama, örnekleme
13 Programı revize etme çalışmaları ve uygulamaları Literatür tarama, örnekleme
14 FİNAL SINAVI Literatür tarama
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Sezgin, İ. (2009). Mesleki ve Teknik Eğitimde Program Geliştrme. Ankara: Nobel Yayınevi.

Ertürk, S. (2014). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Edge Akademik Yayıncılık.

Odabaş, B. (Editör), (2014). Eğitimde Program Geliştirme. Konya: Çizgi Kitabevi.

Demeuse, M. (2017). Eğitimde Program Geliştrme. (Çev. Yusuf Budak). Ankara: Pegem Akademi Yayınevi.

Demirel, Ö. (2020) Eğitimde program Geliştirme: Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Pegem Akademi Yayınları

Oliva, P.F. ve Gordon, W.R. (2020). Program Geliştirme. (Çev. Ed. Kerim Gündoğdu). Ankara: Pegem Akademi Yayınevi.

Berkant, H.G. (Editör), (2020). Eğitimde Program Geliştirme: Kuramdan Uygulama Örneklerine. Abkara: Anı Yayınevi.

Hewitt, T.W. (2020). Eğitimde Program Geliştrime: Neyi Neden Öğretiyoruz.(Çev. Serhat Arslan). Ankara: Nobel Yayınevi.

Yeşil, R. ve Yeşil, S. (2013). Eğitim Programları ve Öğretim: Öğretim İlke ve Yöntemleri. (2.  Baskı). Ankara: Son Çağ Yayınları.

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama X
2 Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma X
3 Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma X
4 İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme X
5 Program tasarısı hazırlama X
6 Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma X
7 Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme X
8 Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme X
9 Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme X
10 Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma X
11 Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme X
12 Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma X
13 Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Ödev 4 6 24
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 6 6
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Performans Görevi (Arazi Çalışması) 1 14 14
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6