Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | GYY 590 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KARATAŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KARATAŞ, |
Dersin Yardımcıları | Ar. Gör. Seren Özsoy |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | 1. Öğrencilerin araştırma modellerini uygulamalarını sağlayacak teorik ve pratik bakış açıları geliştirmelerine yardımcı olmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders araştırma sürecinin temel aşamalarına odaklıdır. Bu ders kapsamında, öğrenciler girişimcilik ve yenilik yönetimine özel konu alanlarında bilimsel bilgi birikimini sağlama, araştırma makalelerini okuma, araştırma önerisi ve bilimsel makale hazırlamada deneyim kazanacaklardır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | ||
2 | Soru-Cevap, Örnek Olay, Anlatım, Tartışma, | ||
3 | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | ||
4 | Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Anlatım, | ||
5 | Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Anlatım, | ||
6 | Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Anlatım, | ||
7 | Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Anlatım, | ||
8 | Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Anlatım, | ||
9 | Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Anlatım, | ||
10 | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | ||
11 | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | ||
12 | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | ||
13 | Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | ||
14 | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Araştırma rolü ve araştırma süreci | |
2 | Araştırma konusu ve problem ifadesinin belirlenmesi | |
3 | Literatür tarama ve eleştirel inceleme | |
4 | Araştırmada amaç, araştırma soruları ve hipotez oluşturma | |
5 | Araştırma Tasarımları | |
6 | Nicel ve nitel araştırma tasarımları | |
7 | Evren ve örneklem | |
8 | Veri analizi | |
9 | ||
10 | ||
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 |
Kaynaklar | ||
---|---|---|
Ders Notu | Coşkun,R. Altunışık, R. Yıldırım, E. ve Bayraktaroğlu, S. (2015) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı, 8. Baskı, Sakarya Kitabevi. |
|
Ders Kaynakları |
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Girişimcilik ve Yenilik Yönetimi bilgilerini problem çözmede ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme | X | |||||
2 | Girişimcilik ve Yenilik Yönetimi ile ilgili karmaşık problemleri araştırma yöntemlerini kullanarak, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek ve sorumluluk alarak çözebilme | X | |||||
4 | Girişimcilik ve Yenilik Yönetimi ile ilgili problemlerin çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme, sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme | X | |||||
5 | Çalışma alanları ile ilgili yasalar, kurallar ve ahlaki kuralları dikkate alarak çalışabilme | X | |||||
6 | Girişimcilik ve Yenilik Yönetimi alanına ilişkin temel ekonomi kavramlarını kavrama ve bunları uygulayabilme | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Proje / Tasarım | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |