Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Doğum Yönetimi EBP 611 0 2 + 6 5 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi YASEMİN HAMLACI BAŞKAYA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı doğumun fizyolojisi, doğum eyleminde rol oynayan faktörler, doğum ağrısının baş edilebilmesinde ve doğumda ebenin rolünün anlaşılması, doğum sonrasında anne ve yenidoğanda meydana gelen fizyolojik değişimlerin açıklanması, diğer ülkelerdeki doğum yönetimine dair literatür taramalarının yapılmasını sağlamaktır. 

Dersin İçeriği

Doğum eyleminin fizyolojisi, normal doğum eyleminde rol oynayan faktörler, anne organizmasının doğum eylemine sistematik yanıtı, doğum eyleminin evreleri, doğum eyleminde bakım, doğum eyleminde ağrı, alternatif doğum uygulamaları, partograf kullanımı, doğum sonu dönem, involüsyon süreci, loşia, puerperal bakım, doğum sonu döneme uyumdur.

 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 anne organizmasının doğum eylemine sistematik yanıtını bilmeli Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Tartışma, Sınav, Performans Görevi,
2 doğum ağrısının baş edilebilmesinde ve doğumda ebenin rolünün anlamalı Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Performans Görevi, Sınav,
3 doğum sonrasında anne ve yenidoğanda meydana gelen fizyolojik değişimlerin açıklanmalı Beyin Fırtınası, Tartışma, Performans Görevi, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Doğum Eyleminin Fizyolojisi
2 Normal Doğum Eyleminde Rol Oynayan Faktörler
3 Anne Organizmasının Doğum Eylemine Sistematik Yanıtı
4 Doğum Eyleminin Evreleri
5 Doğum Eyleminde Bakım
6 Doğum Eyleminde Ağrı
7 Alternatif Doğum Uygulamaları
8 Ara Sınav
9 Partograf Kullanımı
10 Doğum Sonu Dönem
11 İnvolüsyon Süreci
12 Loşia
13 Puerperal Bakım
14 Doğum Sonu Döneme Uyum
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Kanıt niteliği yüksek nitelikli araştırmalar ile mesleğin bilgi birikimini oluşturabilmesi X
2 Ebelik kuramlarını geliştirilebilmesi X
3 Ebelik etik kodlarını oluşturabilmesi X
4 Ebelik eğitiminde aktif olarak yer alacak meslekten yetişen kendi akademisyenlerini oluşturabilmesi
5 Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilme X
6 Ekip lideri olarak gerekli yönetici niteliklerine sahip olabilmesi X
7 Etkin eğitim methodları ile iyi bir eğitimci olmanın yanısıra eğitim programları oluşturabilmesi X
8 Mesleki örgütlenmeyi güçlendirerek meslek üyeleri arasında gerekli işbirliği bilincini oluşturabilmesi
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Performans Görevi (Seminer) 30
1. Performans Görevi (Uygulama) 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Performans Görevi (Seminer) 16 1 16
Ara Sınav 1 1 1
Final 1 5 5
Performans Görevi (Uygulama) 14 6 84
Toplam İş Yükü 154
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,16
Dersin AKTS Kredisi 6