Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Obstetrik Komplikasyonlar EBP 612 0 2 + 0 2 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi YASEMİN HAMLACI BAŞKAYA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı doğum öncesi, gebelik ve doğum sonu süreçte anne ve bebeğin yaşamını tehdit edecek komplikasyonların saptamasını, komplikasyonlara yönelik ebelik bakım girişimlerinin öğrenilmesini, bilgi ve beceri kazanılmasını sağlamaktır. 

 

Dersin İçeriği

Obstetrik bakımın yönetimi, obstetrik komplikasyonlar ve ebelik yaklaşımı, obstetride problemleri çözme yaklaşımıdır.

 

 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Obstetrik Bakımın Yönetimini kavrayabilmeli Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav, Performans Görevi,
2 Obstetrik Komplikasyonlar ve Ebelik Yaklaşımını bilmeli Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Performans Görevi, Sınav,
3 Obstetride Problemleri Çözme Yaklaşımını kavrayabilmeli Beyin Fırtınası, Benzetim, Soru-Cevap, Sınav, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Obstetrik Bakımın Yönetimi
2 Obstetrik Bakımın Yönetimi
3 Obstetrik Bakımın Yönetimi
4 Obstetrik Komplikasyonlar Ve Ebelik Yaklaşımı
5 Obstetrik Komplikasyonlar Ve Ebelik Yaklaşımı
6 Obstetrik Komplikasyonlar Ve Ebelik Yaklaşımı
7 Obstetrik Komplikasyonlar Ve Ebelik Yaklaşımı
8 Ara Sınav
9 Obstetride Problemleri Çözme Yaklaşımı
10 Obstetride Problemleri Çözme Yaklaşımı
11 Obstetride Problemleri Çözme Yaklaşımı
12 Obstetride Problemleri Çözme Yaklaşımı
13 Obstetride Problemleri Çözme Yaklaşımı
14 Obstetride Problemleri Çözme Yaklaşımı
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Kanıt niteliği yüksek nitelikli araştırmalar ile mesleğin bilgi birikimini oluşturabilmesi X
2 Ebelik kuramlarını geliştirilebilmesi X
3 Ebelik etik kodlarını oluşturabilmesi X
4 Ebelik eğitiminde aktif olarak yer alacak meslekten yetişen kendi akademisyenlerini oluşturabilmesi X
5 Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilme X
6 Ekip lideri olarak gerekli yönetici niteliklerine sahip olabilmesi X
7 Etkin eğitim methodları ile iyi bir eğitimci olmanın yanısıra eğitim programları oluşturabilmesi
8 Mesleki örgütlenmeyi güçlendirerek meslek üyeleri arasında gerekli işbirliği bilincini oluşturabilmesi
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Performans Görevi (Seminer) 40
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 5 5
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 153
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,12
Dersin AKTS Kredisi 6