Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Histological Techniques | BİY 505 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. CANSU AKBULUT |
Dersi Verenler | Doç.Dr. CANSU AKBULUT, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Learning histological preparation techniques and stages |
Dersin İçeriği | Steps of preparing histological slides for light microscopy, sample preparation for transmission and scanning electron microscopy, immunohistochemistry |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Learn types of microscopes and usage areas | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Learn general steps of the histologial preparation | Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
3 | Understand the types of fixatives and usage areas | Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
4 | Learn dehydrating and clearing agents | Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
5 | Learn about microtomes, sectioning | Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Microscopy Research | |
2 | Steps of Histological Slide Preparation | |
3 | Fixation | |
4 | Types of Fixatives | |
5 | Dehydration | |
6 | Clearance | |
7 | Embedding and Blocking | |
8 | Sectioning | |
9 | Midterm Exam | |
10 | Types of Microtomes | |
11 | Histological Stains | |
12 | Immunohistochemistry | |
13 | Preparing samples for the electron microscope | |
14 | Preparing samples for the electron microscope |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Providing method development methods and knowledge acquisition methods at the scale of the expertise area | X | |||||
2 | Ability to practice on the subject | X | |||||
3 | Having basic knowledge about the field at the level of literature | X | |||||
4 | Being able to explain and discuss the results | X | |||||
5 | Identifying unique topics | X | |||||
6 | Has the competence to use his achievements in the field of biology in interdisciplinary studies. | X | |||||
7 | Develops an attitude towards project-based work. | X | |||||
8 | Contributes to the process of becoming an information society with its academic and cultural background. | X | |||||
9 | They can use computer and information technologies at an advanced level in line with their field goals. | X | |||||
10 | Develops a positive attitude towards lifelong learning. | X | |||||
11 | Based on biology undergraduate level qualifications, they develop their knowledge at the level of expertise in related disciplines | X | |||||
12 | is an individual who is sensitive to universal and social values, looks after the interests of the country, researches, produces and has ethical values in the subjects/applications in his field of work. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 10 | 50 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |