Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sanal Ortamda Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Stratejileri HID 604 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TUĞÇE BORAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

İletişim sürecinin teknolojik gelişmeler ışığındaki takibi özellikle halkla ilişkiler açısından incelenmesi gereken bir konudur. Bu bağlamda bu dersin amacı, halkla ilişkiler uygulamalarının dijital ortamdaki dönüşüm sürecini incelemektir. 

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında, sosyal medya ve halkla ilişkilerdeki teknolojik gelişmeler incelenecektir. İnternet ve sosyal medyada uygulanan halka ilişkiler çalışmaları incelenerek sanal ortamda halkla ilişkiler boyutunda tüketici ve müşteri ilişkileri anlaşılmaya çalışılanacaktır. 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Aldıkları temel teorik bilgileri farklı alanlarda uygulama yeteneğini kazanacaklardır. Örnek Olay, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav,
2 Halkla ilişkilerin kavramlarını, doğasını ve toplum içindeki rolünü öğrenirler. Beyin Fırtınası, Anlatım, Sınav,
3 Toplumu analiz etme becerisine ve uygun halkla ilişkiler uygulamalarını hayata geçirme becerisi kazanacaklardır Beyin Fırtınası, Anlatım, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Internet kavramı, kurumsal iletişim ile bağı (sanal ortamın avantaj ve dezavantajları)
2 Sanal ortamda kurumsal iletişimde ele alınan araç ve ortamlar
3 Kurumsal web siteleri, sanal haber bültenleri ve elektronik dergi
4 Kurumsal bloglar ve sosyal medya
5 Sanal ortamda sosyal paydaşlarla ilişkiler ve sanal topluluklar
6 Sanal ortamda medya ilişkileri ve yatırımcılarla ilişkiler
7 Sanal ortamda tüketicilerle ve çalışanlarla ilişkiler
8 arasınav
9 Sanal ortamda ticaret / E-ticaret
10 Ödev sunumları ve tartışma
11 Ödev sunumları ve tartışma
12 Ödev sunumları ve tartışma
13 Ödev sunumları ve tartışma
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla ilişkiler kuramlarını sıralar. X
2 Stratejik yönetimin önemini kavrar. X
3 Hedef kitlenin önemini kavrar. X
4 Reklam stratejilerinin önemini kavrar. X
5 Kurumsal yönetimin önemini kavrar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 80
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 30
1. Final 70
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Ara Sınav 1 16 16
Ödev 1 6 6
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Final 1 26 26
Toplam İş Yükü 152
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,08
Dersin AKTS Kredisi 6