Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İletişim ve Etik MYO 105 1 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. YAKUP YİĞİT
Dersi Verenler Öğr.Gör. YAKUP YİĞİT, Öğr.Gör. İSMAİL HAKKI YEMENOĞLU,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrenci, iletişim sürecinin işleyişini, önemini ve gerekliliğini kavrar. İletişim türleri ve iletişimde karşılaşılan engelleri ve bu engelleri aşma yollarını öğrenir. İş ve sosyal yaşamında etik davranışları kavrar.

Dersin İçeriği

İletişimin temel öğeleri, işleyiş açısından iletişim, örgüt ve grup içinde iletişim kurma becerileri, iletişimi engelleyen ya da aksatan statü farklılıkları dil ve anlatım güçlüklerinden kaynaklanan kısıtlamalar ve bunların ortadan kaldırılmasına yönelik çalışmalar, yazılı, sözlü ve sözsüz iletişimin önemi ve kullanılan teknikler.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İletişim sürecinin gerekliliğini kavrar ve işleyişini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınav,
2 Empatik iletişim becerilerini gösterir Bireysel Çalışma, Anlatım, Grup Çalışması, Benzetim, Ödev,
3 İletişimde etiğin temel bilgilerini sıralar Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Sözlü Sınav,
4 Bireysel etik, görev etiği ve meslek etiği anlayışını uygular Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Sözlü Sınav,
5 İletişim engellerini aşma yollarını öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
6 Etik karar verme süreçlerinin uygulanmasını öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İletişimin temel öğeleri
2 İşleyiş açısından iletişim
3 İletişim Engelleri, Fiziksel ve Teknik Engeller
4 Sözsüz iletişim, sözsüz iletişimin öğeleri, beden dili, mekanın kullanımı, beden dilinin sınıflandırılması. Yazılı iletişim, iş yaşamında kullanılan yazılı belgeler, yazılı iletişimin olumlu-olumsuz yönleri, iş yazışmaları
5 Sözel iletişim, etkili konuşma teknikleri,
6 Dinleme teknikleri, empatik etkileşim
7 Sözsüz İletişim, işlevleri
8 Sözsüz İletişim Kodları, kişiler arası mesafe
9 Ara Sınav
10 Yazılı İletişim
11 Yazışma Türleri İletişimde etik ilke ve kurallarının belirlenmesi
12 Bilgi Toplumunda İletişim Etiği, Etiğin kavramsal açılımı, İletişim ve etik ilişkisi,
13 Mesleki etiğin amacı ve temel ilkeleri, iş ve sosyal hayatta etik kurallar
14 Etik ve meslek etiği bağı, örnekler
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1-Metin Işık, İletişim ve Etik, Eğitim Yayınevi, Konya

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel düzeyde kuramsal bilgilere sahiptir.
2 Alanı ile ilgili terimleri açıklar.
3 Temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahiptir.
4 Cihaz arızası ile karşılaştığında sorunları tanımlar.
5 Sterilizasyon ve dezenfeksiyon çalışmalarında sorumluluk alır.
6 Temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
7 Muayenehane düzenini sağlar, hasta kayıt, randevu takibi ve stok takibi yapar.
8 Hayat boyu öğrenme bilincine sahiptir.
9 Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
10 Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar.
11 Meslek ahlâkı bilincini kazanır, mesleği ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, sonuçlarının duyurulması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar.
12
13
14
15
16
17
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 80
1. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 5 5
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 86
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,44
Dersin AKTS Kredisi 3