Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk Müziği Makam Bilgisinde Geçki (Modülasyon) MZB 603 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof. HATİCE SELEN TEKİN
Dersi Verenler Prof. HATİCE SELEN TEKİN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı

Türk Müziği Makam Bilgisinde Geçki Konusunu anlamak.

Dersin İçeriği

Türk Müziği Makamlarında Geçki Unsurları

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Geçki Kavramını öğrenir. Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Ödev,
2 Makamlar üzerinde geçkinin kurallarını anlar. Soru-Cevap, Ödev,
3 Eserler üzerinde geçkiyi analiz eder. Grup Çalışması, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Ödev,
4 Bestekar ve dönemlere göre analiz eder. Problem Çözme, Performans Görevi,
5 Besteler uygular. Alıştırma ve Uygulama, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Türk Müzik Makam Bilgisi Genel
2 Basit (Yalın) Makamlar
3 Şed (aktarılmış) makamlar
4 Mürekkep (Birleşik) Makamlar
5 Geçki nedir
6 Makamların oluşumunda geçki
7 Geçki Yapmanın kaideleri
8 Yakın Geçki Uzak Geçki
9 Perdelerin Görev Değişikliği Kimlik Değişikliği
10 Eser üzerinde geçki analizi
11 Eser üzerinde geçki analizi
12 Eser üzerinde geçki analizi
13 Eser üzerinde geçki analizi
14 Eser üzerinde geçki analizi
Kaynaklar
Ders Notu

Türk Musıkisi Derleri -Hüseyin Saadettin AREL

Türk Mûsıkisi Nazariyatı ve Usulleri ve Kudüm Velveleleri -İsmail Hakkı ÖZKAN

Türk Müziği Nazariyatı ve Solfeji I  Hatice Seelen TEKİN

Türk Müziği Nazariyatı ve Solfeji II Hatice Selen TEKİN

TRT Türk Müziği Arşivi

Ders Kaynakları

Türk Musıkisi Derleri -Hüseyin Saadettin AREL

Türk Mûsıkisi Nazariyatı ve Usulleri ve Kudüm Velveleleri -İsmail Hakkı ÖZKAN

Türk Müziği Nazariyatı ve Solfeji I  Hatice Seelen TEKİN

Türk Müziği Nazariyatı ve Solfeji II Hatice Selen TEKİN

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. X
2 Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. X
3 Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. X
4 Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. X
5 Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. X
6 Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. X
7 Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir X
8 Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. X
9 Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. X
10 Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. X
11 Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 20
2. Ödev 20
1. Ara Sınav 50
3. Ödev 10
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ödev 2 2 4
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 149
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,96
Dersin AKTS Kredisi 6