Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | THO 522 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. DİLEK CANTEKİN ELYAĞUTU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. DİLEK CANTEKİN ELYAĞUTU, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Gül Kaplan Ekemen. |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilim, araştırma, metot, teknik, veri toplama ve analiz etme, bilimsel metin hazırlama konularında öğrencilerin bilgi ve becerilerini geliştirme. |
Dersin İçeriği | Bilgi ve Bilim kavramları, Bilim felsefesi, Bilimsel Araştırmanın Türleri ve Özellikleri, Araştırma Tasarımı, Verilerin İşlenmesi ve Değerlendirilmesi, Bilimsel Rapor, Makale ve Tez hazırlama, Bilimsel alıntılama ve kaynak gösterme yöntemleri, Araştırma etiği. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilim, bilgi kaynakları, bilimsel yöntem, araştırma, kuram ile ilgili temel kavramları tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
2 | Bilimsel araştırma tekniklerini ve özelliklerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
3 | Yapacağı çalışmaların özelliğine göre uygun araştırma yöntemini seçer ve uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
4 | Elde ettiği verileri sınıflandırır ve analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
5 | Bilimsel metinler oluşturur. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
6 | Yayın etiğine uygun davranır. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgi ve Bilim Kavramları, Bilim felsefesi | |
2 | Bilimsel Yöntem | |
3 | Araştırma Tanımı ve Türleri | |
4 | Araştırma Eğitimi | |
5 | Araştırma Süreç ve Teknikleri | |
6 | Literatür tarama, arşiv ve doküman incelemesi | |
7 | Gözlem Tekniği ve Deneysel Yöntem | |
8 | Anket ve Görüşme Tekniği ve Özellikleri | |
9 | Alan Araştırması, Derleme, Monografiler | |
10 | Verilerin İşlenmesi ve Değerlendirilmesi | |
11 | Bilimsel Rapor, Makale ve Tez Hazırlama | |
12 | Bilimsel alıntılama ve kaynak gösterme yöntemleri | |
13 | Araştırma etiği, bir araştırmacıda bulunması gereken özellikler | |
14 | Genel tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Karasar, N. (1998). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara. Nobel Yayın Dağıtım. Ekici, M. (2004). Halk Bilgisi, Derleme ve İnceleme Yöntemleri. Ankara. Feryal Matbaacılık. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilim ve sanatın gerektirdiği yol (metod) ve yordam(teknik)lara hakimdir. | X | |||||
2 | Türk ve Batı danslarının temel unsurlarını bilir; bağımsız araştırma yapabilir, çalışma sahası ile ilgili konuları yorumlayabilir ve sentezleyebilir. | X | |||||
3 | Türk Halk Oyunları bilim uzmanı; kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Dans bilimine sağladığı katkıların yanında, eğitim, estetik ve diğer bilimlik disiplinlerle ilgili olarak araştırır ve bağlar kurar. | X | |||||
4 | Teknolojik konuları yenilikleri takip eder. Türk Halk Oyunlarının geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Dans biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma ve öğretme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Eğitim, öğretim ve araştırma kalitesi ile Türkiye ve Dünyada tanınan; tartışma, analiz, açıklama ve sentezlere ulaşma yönünde öğretim ve araştırmalar yapacak; Türk Halk Oyunları bilimini ileri seviyelere taşıyacak öğretim yapar. | X | |||||
7 | Türk Halk Oyunları konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
8 | Dans biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Proje / Tasarım | 1 | 4 | 4 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |