Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk Halk Oyunlarında Tür THO 507 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi UMUT ERDOĞAN
Dersi Verenler Prof.Dr. KÜRŞAD GÜLBEYAZ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Halk oyunlarında tür kavramını ve türü belirleyen faktörleri bilir.

Dersin İçeriği

Diğer bilim dallarından hareketle tür kavramını kavrayıp, türk halk oyunlarında tür ile ilgili fikir yürütülür.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tür ile ilgili bilgi sahibidir Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Sınav, Ödev,
2 Halk oyunlarında türler ile ilgili yorum yapabilir Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tür Kavramı
2 Farklı bilim dallarında tür kavramı
3 Türk halk oyunlarında Tür kavramını hakkında fikirler
4 Türk halk oyunlarında Tür kavramını hakkında fikirler
5 Türk halk oyunlarında Tür kavramını hakkında fikirler
6 Tür kavramı ışığında Halk oyunlarımızın incelenmesi
7 Tür kavramı ışığında Halk oyunlarımızın incelenmesi
8 Halk oyunlarımızın müzikal olarak ele alınması
9 Halk oyunlarımızın hareket temelli incelenmesi
10 Halk oyunlarımızın ritmik olarak incelenmesi
11 Tür hakkında fikirler
12 Tür hakkında fikirler
13 Tür hakkında fikirler
14 Final Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Özbilgin Mehmet Öcal, Türk Halk oyunlarında tür ve biçim sorunu, YL Tezi

Eroğlu Türker, Türk Halk Oyunları El Kitabı, Mars Basım Hizmetleri

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bilim ve sanatın gerektirdiği yol (metod) ve yordam(teknik)lara hakimdir. X
2 Türk ve Batı danslarının temel unsurlarını bilir; bağımsız araştırma yapabilir, çalışma sahası ile ilgili konuları yorumlayabilir ve sentezleyebilir. X
3 Türk Halk Oyunları bilim uzmanı; kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Dans bilimine sağladığı katkıların yanında, eğitim, estetik ve diğer bilimlik disiplinlerle ilgili olarak araştırır ve bağlar kurar. X
4 Teknolojik konuları yenilikleri takip eder. Türk Halk Oyunlarının geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. X
5 Dans biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma ve öğretme becerisine sahiptir. X
6 Eğitim, öğretim ve araştırma kalitesi ile Türkiye ve Dünyada tanınan; tartışma, analiz, açıklama ve sentezlere ulaşma yönünde öğretim ve araştırmalar yapacak; Türk Halk Oyunları bilimini ileri seviyelere taşıyacak öğretim yapar. X
7 Türk Halk Oyunları konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. X
8 Dans biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 9 9
Performans Görevi (Uygulama) 1 9 9
Performans Görevi (Seminer) 1 9 9
Final 1 12 12
Ödev 1 9 9
Toplam İş Yükü 144
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,76
Dersin AKTS Kredisi 6