Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çini Kimyası CTS 203 3 4 + 0 4 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. MUSTAFA ERDEN
Dersi Verenler Öğr.Gör. MUSTAFA ERDEN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Çini sanatımızın asıl alt yapısını oluşturan oksitler- sırlar konusunda deneyler yapabilecek düzeyde öğrenciler yetiştirmek.
Dersin İçeriği Geleneksel sır ve boya yapısıyla birlikte bu gün kullanılan artistik sırlar konusunda da kendine yetebilen öğrenciler yetiştirmek.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Oksitler- sırlar konusunda deneyler yapabilecek düzeyde öğrenciler yetiştirmek. Alıştırma ve Uygulama, Proje / Tasarım,
2 Geleneksel boya yapısını öğrenmiş ve bu güne uyarlaya bilmiş öğrenciler yetiştirmek. Deney / Laboratuvar, Proje / Tasarım,
3 Seramik ve Çini için kullanılan ham maddeler konusunda bilgi sahibi olmak. Alıştırma ve Uygulama, Ödev,
4 Kullanılan çamur türlerine ve sır türlerine göre fırın pişim dereceleri konusunda bilgi sahibi olmak. Alıştırma ve Uygulama, Performans Görevi,
5 Sır reçetelerini çözecek kimyasal bilgiye sahip olmak. Alıştırma ve Uygulama, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Seramiğe genel bakış.
2 Seramiklerin sınıflandırılması.
3 Seramiklerin sınıflandırılması.
4 Genel seramik üretimi.
5 Geleneksel seramik üretimi.
6 Cam ve cam yapıları.
7 Cam hammaddeleri ve Camların sınıflandırılması.
8 Sırların yararları ve sırların sınıflandırılması.
9 Sır oksitlerin sınıflandırılması ve Seger formülasyonu.
10 Seger formülasyonu.
11 Sırların sınıflandırılması.
12 Sır kusurları.
13 Sırlı boyalar.
14 Genel bakış.
Kaynaklar
Ders Notu H. Özkan Toptan,( Seramik malzemeler) ders notları. SAÜ. Mühendislik Fakültesi, Metalurji ve Malzeme. Müh.Böl.2003, Ali Kartal, Sır ve Sırlama teknikleri.Çizgi matbaacılık, 1998. H.
Ders Kaynakları Cam ve cam seramik ders notları (SAÜ, Mühendislik fakültesiMetalurji ve Maden Mühendisliği fakültesi. Müh. Böl. 2000
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. X
2 Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır.
3 Konusu ile bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir.
4 Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar.
5 Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır.
6 Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir.
7 Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar.
8 Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir.
9 Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar.
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar..
11 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
12 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 25
2. Ödev 25
3. Ödev 25
1. Kısa Sınav 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 4 4
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 109
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,36
Dersin AKTS Kredisi 4