Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk Sanatı I SNT 103 1 2 + 0 2 2
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ABDULLAH MEHMET AVUNDUK
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi ABDULLAH MEHMET AVUNDUK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Sanatta zevk ve estetik anlayışının gelişiminin sağlanmasıdır.

Dersin İçeriği

Türk sanatının İslamiyetten önceki dönemi kronolojik olarak ele alınır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Türk Sanatının Dünya kültürleri içindeki özgünlüğünü ifade eder. Anlatım, Tartışma, Sınav, Ödev,
2 Türk Sanatının tarihsel süreçteki üslup birliğini tanıtır. Anlatım, Tartışma, Sınav, Ödev,
3 Mimari yapı türlerini adlandırır. Anlatım, Tartışma, Sınav, Ödev,
4 Türk Sanatının mimari süsleme türlerini adlandırır. Anlatım, Tartışma, Sınav, Ödev,
5 Türk Sanatının mimari örtü sistemini tanımlar. Anlatım, Tartışma, Sınav, Ödev,
6 Türk sanatının artistik unsurlarını anlatır. Anlatım, Tartışma, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Türk Sanatı(İslamiyetten Önce)na Giriş
2 Tarih Öncesi Dönemde Türk Sanatı
3 Choular
4 İskitler
5 Hunlar
6 Hunlardan Sonra Batıya Göç Eden Türk Toplulukları
7 Hunlardan Sonra Orta Asya'da Kurulan Devletler
8 Göktürk Abideleri
9 Yarıyıl içi sınavı(Vize)
10 Orta Asya Heykelleri(Balballar)
11 Göktürklerden Sonra Batıya Göç Eden Türk Toplulukları
12 Göktürklerden Sonra Orta Asya'da Kurulan Devletler
13 Uygurlar
14 Genel Tekrar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Oktay ASLANAPA; Türk Sanatı, C.I, İstanbul 1972.
Nejat DİYARBEKİRLİ; Hun Sanatı, İstanbul 1972

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar.
2 Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır.
3 Konusu ile bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir.
4 Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar.
5 Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır.
6 Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir.
7 Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar.
8 Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir.
9 Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar.
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar..
11 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
12 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 25
1. Kısa Sınav 25
2. Kısa Sınav 25
1. Ödev 25
Toplam 100
1. Final 40
Toplam 40
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 8 2 16
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 8 3 24
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 4 8
Ödev 1 2 2
Toplam İş Yükü 52
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,08
Dersin AKTS Kredisi 2