Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bitirme Projesi II CTS 402 8 0 + 2 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. AYŞE ÜSTÜN
Dersi Verenler Prof.Dr. AYŞE ÜSTÜN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Uygulama atölyesi dersi kapsamında çalışılan konunun metninin yazılması amaçlanır.
Dersin İçeriği Uygulama atölyesi dersinde çalışılan konunun çıkış noktası, altyapısı ve tasarımların oluşturulma aşamaları hakkında kapsamlı bir metin hazırlanması gerekmektedir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan proje için kaynak araştırması yapılır. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
2 Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan projede kullanılan çini teknikleri ile ilgili metin çalışması yapılır. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
3 Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan projede kullanılan materyaller, malzemeler ile ilgili metin çalışması yapılır. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
4 Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan projenin uygulama aşamaları fotoğraflarıyla birlikte metin haline getirilir. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
5 Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan sanatsal proje ile ilgili tez yazım kurallarına uygun bir metin hazırlanır. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
6 Uygulama atölyesi kapsamında hazırlanan proje konusunu, bilgisayarda hazırladığı sunumunda kendi cümleleriyle ifade eder. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Görsel ve yazınsal kaynakların metin haline getirilmesi.
2 Görsel ve yazınsal kaynakların metin haline getirilmesi.
3 Görsel ve yazınsal kaynakların metin haline getirilmesi.
4 Görsel ve yazınsal kaynakların metin haline getirilmesi.
5 Görsel ve yazınsal kaynakların metin haline getirilmesi.
6 Görsel ve yazınsal kaynakların metin haline getirilmesi.
7 Görsel ve yazınsal kaynakların metin haline getirilmesi.
8 Ara Sınav.
9 Görsel ve yazınsal kaynakların metin haline getirilmesi.
10 Görsel ve yazınsal kaynakların metin haline getirilmesi.
11 Görsel ve yazınsal kaynakların metin haline getirilmesi.
12 Görsel ve yazınsal kaynakların hazırlanan tasarımların da eklendiği bir metin haline getirilmesi.
13 Görsel ve yazınsal kaynakların hazırlanan tasarımların da eklendiği bir metin haline getirilmesi.
14 Görsel ve yazınsal kaynakların hazırlanan tasarımların da eklendiği bir metin haline getirilmesi.
Kaynaklar
Ders Notu Yıldız Demiriz,İslam Sanatlarında Geometrik Süsleme, Lebib yayın evi-İstanbul.2000-Doğan Kuban, Divriği mucizesi.Yapı Kredi yayınları- İstanbul 2003-Gönül Öney, İslam Sanatı. Emel Esin, Türk Sanatında İkonografik motifler.Kabalcı yayın evi.Orta Asya da Kutsal Bitkiler ve Hayvanlar.Jean Poul Roux. Kabalcı yayın evi.
Ders Kaynakları Julian Raby- Nurhan Atasoy İznik. İstanbul 1988- Olıver WATSON,Ceramıcs From Islamıc Lands,
Thames& Hudson 2001
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. X
2 Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. X
3 Konusu ile bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. X
4 Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. X
5 Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. X
6 Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. X
7 Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. X
8 Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. X
9 Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. X
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar..
11 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. X
12 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 30
1. Final 70
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ödev 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 116
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,64
Dersin AKTS Kredisi 5