Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitirme Projesi II | CTS 402 | 8 | 0 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AYŞE ÜSTÜN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. AYŞE ÜSTÜN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Uygulama atölyesi dersi kapsamında çalışılan konunun metninin yazılması amaçlanır. |
Dersin İçeriği | Uygulama atölyesi dersinde çalışılan konunun çıkış noktası, altyapısı ve tasarımların oluşturulma aşamaları hakkında kapsamlı bir metin hazırlanması gerekmektedir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan proje için kaynak araştırması yapılır. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan projede kullanılan çini teknikleri ile ilgili metin çalışması yapılır. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
3 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan projede kullanılan materyaller, malzemeler ile ilgili metin çalışması yapılır. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
4 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan projenin uygulama aşamaları fotoğraflarıyla birlikte metin haline getirilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
5 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan sanatsal proje ile ilgili tez yazım kurallarına uygun bir metin hazırlanır. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
6 | Uygulama atölyesi kapsamında hazırlanan proje konusunu, bilgisayarda hazırladığı sunumunda kendi cümleleriyle ifade eder. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Görsel ve yazınsal kaynakların metin haline getirilmesi. | |
2 | Görsel ve yazınsal kaynakların metin haline getirilmesi. | |
3 | Görsel ve yazınsal kaynakların metin haline getirilmesi. | |
4 | Görsel ve yazınsal kaynakların metin haline getirilmesi. | |
5 | Görsel ve yazınsal kaynakların metin haline getirilmesi. | |
6 | Görsel ve yazınsal kaynakların metin haline getirilmesi. | |
7 | Görsel ve yazınsal kaynakların metin haline getirilmesi. | |
8 | Ara Sınav. | |
9 | Görsel ve yazınsal kaynakların metin haline getirilmesi. | |
10 | Görsel ve yazınsal kaynakların metin haline getirilmesi. | |
11 | Görsel ve yazınsal kaynakların metin haline getirilmesi. | |
12 | Görsel ve yazınsal kaynakların hazırlanan tasarımların da eklendiği bir metin haline getirilmesi. | |
13 | Görsel ve yazınsal kaynakların hazırlanan tasarımların da eklendiği bir metin haline getirilmesi. | |
14 | Görsel ve yazınsal kaynakların hazırlanan tasarımların da eklendiği bir metin haline getirilmesi. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yıldız Demiriz,İslam Sanatlarında Geometrik Süsleme, Lebib yayın evi-İstanbul.2000-Doğan Kuban, Divriği mucizesi.Yapı Kredi yayınları- İstanbul 2003-Gönül Öney, İslam Sanatı. Emel Esin, Türk Sanatında İkonografik motifler.Kabalcı yayın evi.Orta Asya da Kutsal Bitkiler ve Hayvanlar.Jean Poul Roux. Kabalcı yayın evi. |
Ders Kaynakları | Julian Raby- Nurhan Atasoy İznik. İstanbul 1988- Olıver WATSON,Ceramıcs From Islamıc Lands, Thames& Hudson 2001 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
3 | Konusu ile bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | X | |||||
8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | ||||||
11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |