Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yeni Medya ve Algı Yönetimi ITM 034 0 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MUSTAFA ÖZTUNÇ
Dersi Verenler Doç.Dr. MUSTAFA ÖZTUNÇ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere algı ve bellek, sosyal algı, algı ve motivasyon, algı yönetimine yaklaşımlar, algıda tutarlılık, algı ve kültür, tutum ve davranışları değiştirme süreci, sosyal ağlar ve algı yönetimi, algı yönetiminde uygulanan stratejileri aktarmaktır.

Dersin İçeriği

Dersin içeriğini, algı ve bellek, sosyal algı, duyuların algıya dönüşmesi, algılama ve kültür, toplumsal durumların algılanması, algılamada tutarlılık, algılama konusunda yaklaşımlar, bilişsel yapı ve algılama, algı ve motivasyon, grup dinamiği, sosyal etki ve algı yönetimi, kurumsal algı yönetimi, algı operasyonlarına karşı gerçek, propaganda savaşları ve algı yönetimi oluşturmaktadır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yeni Medya ve Algı Kavramlarının Önemi Tartışma, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Temel Kavramlar
2 Algı Türleri
3 Algılama Kuramları
4 Algı Yönetiminin Özellikleri
5 Algı Yönetiminin Temel İlkeleri
6 Algı Yönetimi Stratejileri
7 Propaganda, Kamu Diplomasisi ve Yumuşak ve Sert Güç
8 İstihbarat Savaşları ve Psikolojik Operasyonlar
9 Siyasal İletişimde Algı Yönetimi
10 Dış Politika ve Güvenlikte Algı Yönetimi
11 Batı Sinemasında Ötekileştirme ve Algı Yönetimi
12 Markalar Açısından Algı Yönetimi
13 Sahte Hesaplar Üzerinden Algı Yönetimi
14 Fotoğraf ve Algı Yönetimi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Gönenç, Ö., (2018). Medyada Algı Yönetimi, İstanbul: DER Yayınları.

Gültekin, M. (2016). Algı Yönetimi ve Manipülasyon, İstanbul: Pınar Yayınları.

Göksu, O.(2021). Algı Yönetimi: Literatürk Yayınları

Eraslan, L.(2018). Sosyal Medya ve Algı Yönetimi, İstanbul:Anı Yayıncılık

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İletişim Tasarımı ve Medya alanının gerektirdiği kuramları sıralar. X
2 İletişim tasarımcısı ve Medya uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurur ve topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. X
3 Bir iletişim tasarımcısı olarak etkili iletişim ve medya üretiminin unsurlarını sıralar. X
4 İletişim Tasarımı ve Medya alanında gerekli medya içeriklerini üretir ve tasarlar. X
5 Çok yönlü olan medya mesajlarını, yine medya araçlarını kullanarak, daha anlaşılır olmasını sağlar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 6 10 60
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 117
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,68
Dersin AKTS Kredisi 5