Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Medya İşletmeciliği ve Pazarlama ITM 026 0 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör.Dr. ŞEBNEM CEYLAN APAYDIN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Medya örgütlerinin yönetimi ve medya ürünlerinin pazarlanmasına ilişkin temel teorik ve pratik bilgilerin verilerek, öğrencilerin medya girişimciliği konusunda bilgi ve deneyimini geliştirmek. 

Dersin İçeriği

Temel yönetim ve işletmecilik bilgilerinin verilmesi, yönetim fonksiyonlarının izahı, pazarlama ve pazarlama karmasının açıklanması ve girişimcilik konusunda temel teorik bilgiler verilecektir. Temel işletmecilik bilgileri medya örgütleri bağlamında verilecektir. 

 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Girişimciliğin öneminin kavranması Anlatım, Sınav,
2 İşyeri kurulması için genel çevre analizinin nasıl yapılacağının kavranması Anlatım, Sınav,
3 Yenilikçi ve yaratıcı bir iş fikri oluşturmanın kavranması Anlatım, Sınav,
4 Girişimcilik dünyada ve Türkiye de ki gelişim sürecinin kavranması Anlatım, Sınav,
5 Girişimcilikte karşılaşılabilecek zorluklarla başa çıkabilme becerisinin kazandırılması Anlatım, Sınav,
6 Temel işletme kavramlarının öğrenilmesi Anlatım, Sınav,
7 İşletme fonksiyonlarının öğrenilmesi Anlatım, Sınav,
8 Pazarlama araçlarının bir bütün halinde kullanılması sağlanır Anlatım, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İşletme kavramı, işletmenin amaçları, İşletmelerin sınıflandırılması ve kuruluşu 1
2 İşletmenin fonksiyonları, Temel pazarlama kavramları 1
3 Girişimci ve girişimcilik kavramları 2
4 Girişimcinin özellikleri 2
5 Girişimcilikte başarı faktörleri 2
6 Dünyada ve Türkiye'de girişimciliğin gelişimi 2
7 İşyeri kurma işlemleri ve planları 3
8 İşletme yerinin seçimi, kuruluş sorunları 2
9 Yeni Bir İşe Başlamak, Mevcut Bir İşletmeyi Satın Almak 3
10 Türkiye'de iş kurma süreçleri 3
11 Küçük işletmelere yardımcı kuruluşlar 3
12 Pazarlama Karması ve Hedef Pazar Seçimi 1
13 Tutundurma Karması 1
14 Modern Pazarlama Tekniklerine Giriş 1
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Şerif Şimşek ve Adnan Çelik(2012), İşletme Bilimine Giriş, Eğitim Yayınevi.

B.Zafer Erdoğan (2011), Girişimcilik ve Kobiler: Teori ve Uygulama, Ekin Kitabevi.

Yavuz Odabaşı (2004), Girişimcilik, Anadolu Üniversitesi Yayını No: 1567.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İletişim Tasarımı ve Medya alanının gerektirdiği kuramları sıralar.
2 İletişim tasarımcısı ve Medya uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurur ve topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder.
3 Bir iletişim tasarımcısı olarak etkili iletişim ve medya üretiminin unsurlarını sıralar.
4 İletişim Tasarımı ve Medya alanında gerekli medya içeriklerini üretir ve tasarlar.
5 Çok yönlü olan medya mesajlarını, yine medya araçlarını kullanarak, daha anlaşılır olmasını sağlar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Sözlü Sınav 20
1. Proje / Tasarım 20
1. Performans Görevi (Seminer) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 5 5 25
Ara Sınav 5 5 25
Sözlü Sınav 1 6 6
Proje / Tasarım 1 6 6
Performans Görevi (Seminer) 1 6 6
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 119
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,76
Dersin AKTS Kredisi 5