Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı Iv (Mey-Zurna) | CMZ 312 | 6 | 2 + 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. HASAN HÜSEYİN ŞAHİN |
Dersi Verenler | Arş.Gör. HASAN HÜSEYİN ŞAHİN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk Müziği Unsurlarını birbirleriyle ilişkileri bakımından ele almak. Enstrümanını tanıyabilmesini sağlamak. Makamların tanınmasını ve icrasını yerine getirebilme becerisini edinmek.Metot ile ilgili deneyim kazanmasına yardım etmek |
Dersin İçeriği | Çalgının tanımı, tutuş tekniği, basit egzersizlerin çalınması. Metot takibi, eserin icrası, seviyeye uygun egzersizlerin çalınması, banttan dikte çalışmaları, nota yazım şekilleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bir enstrümanı yeterli seviyede çalma becerisini kazanır | Gösterip Yaptırma, | |
2 | Metot ile ilgili deneyim kazanır. | Soru-Cevap, | |
3 | Alternatif kaynaklar göstererek, konulara geniş bir bakış açısıyla değerlendirilmesini sağlar. | Bireysel Çalışma, | |
4 | Makamların tanınması ve icrasını yerine getirir. | Problem Çözme, | |
5 | Türk müziğinin unsurlarını birbirleriyle ilişkileri bakımından ele alır. | Bireysel Çalışma, | |
6 | Dersin amacına uygun olarak, öğrenim yöntem ve teknikleriyle temel kavramları verir. | Bireysel Çalışma, | |
7 | Teknik ve icra bakımdan uygulama yapar. | Bireysel Çalışma, | |
8 | Makam ve nota bilgisini geliştirir | Örnek Olay, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hüzzam Makamı Dizisi | Hüzzam Makamı Dizisinde Örnek Etütler eserlerinin notası |
2 | Hüzzam Dizisi Repertuar | Bacadan Aşıyor Ayvanın Dalı, Çeçen Kızı |
3 | Hüzzam Dizisi Repertuar | Ağır Halay, Dere Geçit Vermezse |
4 | Hüzzam Dizisi Repertuar | Salına Salına Suya Gidersin, Çiçek Halayı |
5 | Hüzzam Dizisi Repertuar | Nare, Karşıdadır Evleri (Emmoğlu) |
6 | Hüzzam Dizisi Repertuar | Kama Seyirlik Oyunu, Artova Üç Ayağı |
7 | Hüzzam Dizisi Repertuar | Karşıda Çevirmeler, Hel Hele Verin Geline |
8 | Segâh Makamı Dizi | Segâh Makamı Dizisinde Örnek Etütler |
9 | Segâh Dizisi Repertuar | Tokat Halayı, Havası Kalalıyam Kalalı |
10 | Segâh Dizisi Repertuar | Anacan, Baharın GülĢen Çağında |
11 | Segâh Dizisi Repertuar | Aylı Gece Serin Gülek Göy Çemen, Bir Fındığın Ġçini eserlerinin notası |
12 | Segâh Dizisi Repertuar | Lele Barı, Havuz BaĢının Gülleri |
13 | Segâh Dizisi Repertuar | Bize Derler Saçaklının Uşağı, Karşılama |
14 | Segâh Dizisi Repertuar | Pencereden Kar Gelir, Sarhoş Barı eserlerinin notası |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Cebrail Kalın Mey Metodu Kitabı, Hasan Hüseyin Şahin Ders Notları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | ||||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | ||||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | ||||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | ||||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | ||||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | ||||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | ||||||
8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | ||||||
11 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | ||||||
12 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 90 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Toplam İş Yükü | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |