Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı II (Viyola) | CVI 212 | 4 | 2 + 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi FUNDA ESİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi FUNDA ESİN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yay tekniğinin geliştirilmesi amaçlı detache, staccato, spiccato ve 2,3,4 bağlı çalma tekniği. Sağ el parmakla çalım tekniğinin pekiştirilmesi için pizzicato tekniği. Menuet formunda bir örnek eser çalışması için bu form hakkında nazari ve uygulamalı bilgiler. Öğrenilen majör gamların pekişmesi için minör gamların öğrenilmesi. Bemollü bir tonun öğrenilmesi için si bemol, sol minör, fa majör - re minör gamları. |
Dersin İçeriği | Detache, staccato, spiccato ve 2,3,4 bağlı çalma yay tekniği. Pizzicato tekniği. la,mi,si,re minör gamları. Si bemol majör-sol minör gamları. Menuet formunda örnek bir eser. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 4,3,2 Bağlı yay tekniği gelişir. | Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, |
2 | Detache,staccato,spiccato yay tekniklerini geliştirir. | Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, |
3 | Lâ,mi,si,re,sol minör gamlarını pekiştirir. | Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, |
4 | Menuet formunda çalmayı öğrenir. | Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, |
5 | Pizzicato tekniğini geliştirir. | Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, |
6 | Ajilitesini geliştirir. | Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İki bağlı yay tekniğinde farklı nota değerlerinde uygulamalar,sayfa:16 no:31 | Berta Volmer Viola Method1 |
2 | Pizzicato tekniği sayfa:3,4.Etüd no74,bir yay hareketinde detache tekniği ve 3.parmakla çalınan diyezli notalar sayfa:23,27 7 | Berta Volmer Viola Method1 |
3 | Stacato yay tekniğinde no7,8/ Sayfa:14 no1,2,3 sayfa:23 no:18 | Cassia Harvey Viola Bowing Free Mini Open String Workouts/ Carl Weber Premier Viola Metod |
4 | 2.Haftanın tekrarı. Sayfa:15 no 4,5,6 | Carl Weber Premier Viola Method |
5 | 3.Haftanın tekrarı.No9,10 yay tekniği. | Cassia Harvey Viola Bowing Free Mini Open String Workouts1 |
6 | Menuet formu hakkında bilgi ve bir örnek menuet-J.S.Bach | İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Kütüphanesi |
7 | Etüd no74, sayfa:27 /Fa majör ve re minör gamları sayfa:13 | Berta Volmer Viola Method1/ Carl Weber Premier Viola Method |
8 | Vize | |
9 | Etüd no96,sayfa:16 no31 / lâ,mi,si,re minör gamları sayfa:11,12,13 sayfa:23 no18 | Berta Volmer Viola Method1/Carl Weber Premier Viola Method |
10 | No: 9,10 | Cassia Harvey Viola Bowing Free Mini Open String Workoutsts1 |
11 | No:10 | Cassia Harvey Viola Bowing Free Mini Open String Workouts1 |
12 | 7.haftanın tekrarı | |
13 | Si bemol majör ve sol minör gamları sayfa:13 | Car Weber Premier Viola Method |
14 | Genel tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Berta Vollmer Viola Method 1, Cassia Harvey Viola Boving Free Mini Open String Workouts, İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuarı Kütüphanesi Carl Weber Premier Viola Method. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | X | |||||
8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | X | |||||
11 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
12 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Toplam İş Yükü | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |