Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çalgı I (Keman) CKE 211 3 2 + 2 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör.Dr. ATALAY DURMAZ
Dersi Verenler Öğr.Gör.Dr. ATALAY DURMAZ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu derste öğrencinin düzgün bir keman tutuşu , yay tutuşu ve Sol Majör Gamına ait seslerde 4 vuruşluk 2 vuruşluk ve 1 vuruşluk seslerin doğru bir şekilde icra edilmesi amaçlanmıştır

Dersin İçeriği

Ders içeriğinde Doğru keman tutuşu, Sol Majör gam ve 4-2-1 vuruşların yay üzerinde kullanılması bulunmaktadır

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kemanın doğru tutuş ve doğru yay kullanımı Alıştırma ve Uygulama, Ödev,
2 Yayın kullanılmasında sağ dirsek ve sağ bileğin doğru kulla Alıştırma ve Uygulama, Ödev,
3 Sol bileğin bükülmeden kullanılması Alıştırma ve Uygulama, Ödev,
4 Yayın tam olarak kullanılması Alıştırma ve Uygulama, Ödev,
5 Sol majör gamında bulunan seslerin doğru bir şekilde basılması Alıştırma ve Uygulama, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kemanın genel tanıtımı yay tutuşu ve sol kol üzerinde 4 vuruş yay çekme çalışması Suzuki Metodu görselleri
2 Keman tutuşu ve keman üzerinde yay ile 4 vuruşluk yay çalışması Suzuki Metodu görselleri
3 Keman üzerinde boş tellerde 4 ve 2 vuruşluk yay çalışması Suzuki Metodu
4 Keman üzerinde 4- 2 ve 1 vuruşluk yay çalışması Suzuki Metodu
5 Bir oktav Sol majör gam seslerini keman üzerinde gösterme ve 4 vuruşla çalışma Suzuki Metodu
6 Bir oktav Sol majör gamın 4 vuruş ve 2 vuruşla çalışılması Suzuki Metodu
7 Bir oktav Sol majör gamın 4 vuruş 2 vuruş ve 1 vuruşun karışık çalışılması Suzuki Metodu
8 Vize Haftası Suzuki Metodu
9 2 oktav sol majör gamın 4 vuruşla çalışılması Suzuki Metodu
10 2 oktav sol majör gamın 4 ve 2 vuruşla çalışılması ilave olarak bir etüd Suzuki Metodu
11 2 oktav sol majör gamın 4 - 2-1 vuruşla çalışılması ilave olarak bir etüd Suzuki Metodu
12 Hersey Modern Violin Method sayfa 3 Hersey Modern Violin Method
13 Hersey Modern Violin Method sayfa 4 Hersey Modern Violin Method
14 Hersey Modern Violin Method sayfa 5 Hersey Modern Violin Method
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Hersey Modern Violin Method

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. X
2 Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. X
3 Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. X
4 Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. X
5 Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. X
6 Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. X
7 Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir X
8 Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. X
9 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). X
10 Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. X
11 Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. X
12 Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 55
1. Performans Görevi (Uygulama) 15
2. Performans Görevi (Uygulama) 15
3. Performans Görevi (Uygulama) 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Performans Görevi (Uygulama) 3 1 3
Ara Sınav 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 101
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,04
Dersin AKTS Kredisi 4