Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Nesne Yönelimli Analiz ve Tasarım SWE 209 3 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi VEYSEL HARUN ŞAHİN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi VEYSEL HARUN ŞAHİN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Karmaşık yazılım sistemlerini nesne yönelimli teknikler yardımıyla inşa etmeyi öğretmek.

Dersin İçeriği

Giriş, UML ile Modelleme, Gereksinimleri Anlama, Analiz, Sistem Tasarımı, Nesne Tasarımı, Gerçekleştirim, Test

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yazılım Sistemlerini Modellemeyi Öğrenme Anlatım, Sınav, Ödev,
2 Nesne Yönelimli Teknikler ile Analizi Öğrenme Anlatım, Ödev, Sınav,
3 Nesne Yönelimli Teknikler ile Tasarımı Öğrenme Anlatım, Ödev, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 UML ile Modelleme
3 UML ile Modelleme
4 UML ile Modelleme
5 Gereksinimleri Anlama
6 Gereksinimleri Anlama
7 Analiz
8 Analiz
9 Sistem Tasarımı
10 Sistem Tasarımı
11 Nesne Tasarımı
12 Nesne Tasarımı
13 Gerçekleştirim
14 Test
Kaynaklar
Ders Notu

Bernd Bruegge & Allen H. Dutoit, Object-Oriented Software Engineering:  Using UML, Patterns, and Java, Pearson

Ders Kaynakları

Bernd Bruegge & Allen H. Dutoit, Object-Oriented Software Engineering:  Using UML, Patterns, and Java, Pearson

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
4 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. X
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. X
6 Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık.
7 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. X
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
10 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
11 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
12 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 55
1. Ödev 15
2. Ödev 15
3. Ödev 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ödev 3 7 21
Ara Sınav 1 7 7
Final 1 7 7
Toplam İş Yükü 131
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,24
Dersin AKTS Kredisi 5