Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İngilizce Hazırlık YAB 020 9 20 + 0 0 0
Ön Koşul Dersleri

---

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. UMUT KAYA
Dersi Verenler Öğr.Gör. BERRİN YILDIZ KANYILMAZ, Öğr.Gör. SEVDE BAYLAN, Öğr.Gör. EBRU AÇIKALIN, Öğr.Gör. METE TEKİN, Öğr.Gör. SEMİHA KOZ, Öğr.Gör. NURDAN KARASU, Öğr.Gör. MESUT BARIŞ ÖVÜN, Öğr.Gör. SEVDA KAYIKCI PEKER, Öğr.Gör. FAZIL AHMET GÜLTEKİN, Öğr.Gör. UMUT KAYA,
Dersin Yardımcıları

Yabancı Diller Bölümü Öğretim Elemanları

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu ders ile öğrencilerin, "European Language Portfolio Global Scale" B2 düzeyinde İngilizcede;
- Temel dilbilgisine sahip olmaları,
- Dinlediklerini anlamaları,
- Karşılıklı konuşabilmeleri,
- Okuduklarını anlamaları,
- Kendilerini yazıyla ifade edebilmeleri ve grafik ve tablo gibi istatistiki verileri tanımlayıp yorumlayabilmeleri amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Öğrencilerin sonraki yıllarda görecekleri mesleki İngilizce derslerini takip edebilmeleri için ve lisans sonrası ve meslek hayatlarında ihtiyaç duyacakları İngilizce´ye temel oluşturacak seviyede İngilizce dilbilgisi, kelime dağarcığı, okuduğunu anlama, sözlü anlatım ve yazma becerileri

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Alanında yeterli olacak düzeyde ("European Language Portfolio Global Scale", Level B2) yabancı dil bilgisine sahip olur. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
2 Farklı konularda, ayrıntılı ve anlaşılır bir şekilde kendini ifade edebilir ve bir konunun olumlu ve olumsuz yönlerini ortaya koyarak kendi bakış açısını yansıtabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
3 Çok zorlanmadan, belli ölçüde doğal ve akıcı bir dil kullanarak anadilde konuşan birisiyle iletişim kurabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
4 Soyut ve somut konulara dayalı karmaşık metinlerin ana fikrini anlayabilir Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
5 Kendi uzmanlık alanı olan konularda teknik tartışmalar yürütebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Present Simple: positive and negative / Present Simple: Wh- and yes/no questions and short answers Demonstratives: this-that-these-those / Making requests Speakout Elementary Ünite-1
2 Present Simple / Asking for information Speakout Elementary Ünite-2
3 Have got- Has got /Adverbs of frequency Making Arrangements Speakout Elementary Ünite-3
4 There is - there are / Can (possibility) / Shopping Speakout Elementary Ünite-4
5 Countable-Uncountable Nouns / How much – How many / Ordering in a restaurant Speakout Elementary Ünite-5
6 Past Simple: positive and negative / Past Simple: Wh- and yes/no questions-short answers Asking follow-up questions Speakout Elementary Ünite-6
7 Comparatives-Superlatives / Giving directions Speakout Elementary Ünite-7
8 Present simple -Present continuous Asking for recommendation Speakout Elementary Ünite-8
9 Can-can't, have to, don't have to / Articles a-an-the / Apologizing Speakout Elementary Ünite-9
10 Be going to (Future) / will-might-won't / Making suggestions Speakout Elementary Ünite-10
11 Should-shouldn't / Adverbs / Offering help Speakout Elementary Ünite-11
12 Present Perfect / Present perfect vs Past simple Telephoning Speakout Elementary Ünite-12
13 Question forms / Making conversations Speakout Pre-intermediate Ünite-1
14 Adverbs of frequency / Expressing likes and dislikes Speakout Pre-intermediate Ünite-2
15 Present Continuous / Be going to for future Questions without auxiliaries Making a phone call Speakout Pre-intermediate Ünite-3
16 Present perfect + ever/never / Can-have to-must / Giving advice Speakout Pre-intermediate Ünite-4
17 Past Simple and Past Continuous / Intonation in questions Speakout Pre-intermediate Ünite-5
18 May-might-will / Seeing the doctor Speakout Pre-intermediate Ünite-6
19 Purpose-cause-result / Finding out information Speakout Pre-intermediate Ünite-7
20 Relative Clauses / Quantifiers: too much-many, enough, very / Buying things Speakout Pre-intermediate Ünite-8
21 Advanced comparatives / Articles / Making guesses Speakout Pre-intermediate Ünite-9
22 Uses of “like” / Present-Past Passive / Complaining Speakout Pre-intermediate Ünite-10
23 Real conditions (If -When) / Giving opinions Speakout Pre-intermediate Ünite-11
24 Reported Speech / Hypothetical Conditionals for present and future / Requests and offers Speakout Pre-intermediate Ünite-12
25 Review of verb tenses / Talking about yourself Speakout Intermediate Ünite-1
26 Narrative Tenses / Telling a story Speakout Intermediate Ünite-2
27 The future (plans) / Discuss attitudes now-earlier in life Speakout Intermediate Ünite-3
28 The future (predictions): will, might, may, could, going to, likely to / Dealing with misunderstandings Speakout Intermediate Ünite-4
29 Used to and would / Reaching agreement Speakout Intermediate Ünite-5
30 Question tags / Polite requests Speakout Intermediate Ünite-6
31 Present Perfect Simple vs Continuous Speakout Intermediate Ünite-7
32 Present and past modals of ability / Clarifying opinions Speakout Intermediate Ünite-8
33 Third conditional / Expressing uncertainty Speakout Intermediate Ünite-9
34 Verb patterns / Giving advice-warnings Speakout Intermediate Ünite-10
Kaynaklar
Ders Notu

Speak out Serisi Ders Kitapları ve online çalışmaları

Northstar 3-4 Kitapları

Ders Kaynakları

Ders Notları, Çalışma Kağıtları

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
4 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık.
7 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
10 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
11 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
12 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)