Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Halk Müziği Solfej ve Nazariyatı V | THS 305 | 5 | 2 + 2 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. MEHMET DER |
Dersi Verenler | Arş.Gör. MEHMET DER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk halk müziği özelinde yörelerin müzik gelenekleri ve karakteristik icra özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak.
|
Dersin İçeriği | Halk, gelenek ve müzik kavramlarından yola çıkarak Türk halk müziği ve nazariyatı tanımlanır, yöre, üslup, tavır, tarz kavramlarına açıklık getirilerek coğrafi bölgeler üzerinde yörelerin halk müziği özelliklerine değinilir ve kültürel etkileşim bağlamında yörelerin bir birinden ayrılan ve birbirleri ile benzerlik gösteren özelliklerine açıklık getirilir.
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Halk Müziği, Üslup, Yöre, Tavır kavramlarına açıklık getirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | İç Anadolu yöresi müzik kültürü ve gelenekteki icra özellikleri hakkında bilgi sahibi olur. | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
3 | Güneydoğu Anadolu yöresi müzik kültürü ve gelenekteki icra özellikleri hakkında bilgi sahibi olur. | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
4 | Doğu Anadolu yöresi müzik kültürü ve gelenekteki icra özellikleri hakkında bilgi sahibi olur. | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
5 | Karadeniz yöresi müzik kültürü ve gelenekteki icra özellikleri hakkında bilgi sahibi olur. | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Güneydoğu Anadolu yöresi müzik kültürü hakkında bilgi verilerek müzik geleneğine ve icra örneklerine dair uygulamalı çalışma yapılır. | Ders Notları, Atınç Emnalar Nazariyat Kaynağı |
2 | Güneydoğu Anadolu yöresi müzik kültürü hakkında bilgi verilerek müzik geleneğine ve icra örneklerine dair uygulamalı çalışma yapılır. | Ders Notları, Atınç Emnalar Nazariyat Kaynağı |
3 | Güneydoğu Anadolu yöresi müzik kültürü hakkında bilgi verilerek müzik geleneğine ve icra örneklerine dair uygulamalı çalışma yapılır. | Ders Notları, Atınç Emnalar Nazariyat Kaynağı |
4 | Güneydoğu Anadolu yöresi müzik kültürü hakkında bilgi verilerek müzik geleneğine ve icra örneklerine dair uygulamalı çalışma yapılır. | Ders Notları, Atınç Emnalar Nazariyat Kaynağı |
5 | Doğu Anadolu yöresi müzik kültürü hakkında bilgi verilerek müzik geleneğine ve icra örneklerine dair uygulamalı çalışma yapılır. | Ders Notları, Atınç Emnalar Nazariyat Kaynağı |
6 | Doğu Anadolu yöresi müzik kültürü hakkında bilgi verilerek müzik geleneğine ve icra örneklerine dair uygulamalı çalışma yapılır. | Ders Notları, Atınç Emnalar Nazariyat Kaynağı |
7 | Doğu Anadolu yöresi müzik kültürü hakkında bilgi verilerek müzik geleneğine ve icra örneklerine dair uygulamalı çalışma yapılır. | Ders Notları, Atınç Emnalar Nazariyat Kaynağı |
8 | Ara Sınav | Ders Notları, Atınç Emnalar Nazariyat Kaynağı |
9 | İç Anadolu yöresi müzik kültürü hakkında bilgi verilerek müzik geleneğine ve icra örneklerine dair uygulamalı çalışma yapılır. | Ders Notları, Atınç Emnalar Nazariyat Kaynağı |
10 | İç Anadolu yöresi müzik kültürü hakkında bilgi verilerek müzik geleneğine ve icra örneklerine dair uygulamalı çalışma yapılır. | Ders Notları, Atınç Emnalar Nazariyat Kaynağı |
11 | İç Anadolu yöresi müzik kültürü hakkında bilgi verilerek müzik geleneğine ve icra örneklerine dair uygulamalı çalışma yapılır. | Ders Notları, Atınç Emnalar Nazariyat Kaynağı |
12 | Karadeniz yöresi müzik kültürü hakkında bilgi verilerek müzik geleneğine ve icra örneklerine dair uygulamalı çalışma yapılır. | Ders Notları, Atınç Emnalar Nazariyat Kaynağı |
13 | Karadeniz yöresi müzik kültürü hakkında bilgi verilerek müzik geleneğine ve icra örneklerine dair uygulamalı çalışma yapılır. | Ders Notları, Atınç Emnalar Nazariyat Kaynağı |
14 | Karadeniz yöresi müzik kültürü hakkında bilgi verilerek müzik geleneğine ve icra örneklerine dair uygulamalı çalışma yapılır. | Ders Notları, Atınç Emnalar Nazariyat Kaynağı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Karabulut, Emre. Yayımlanmamış ders notu.
|
Ders Kaynakları | Emnalar, Atınç. (1998). Tüm Yönleriyle Türk Halk Müziği ve Nazariyatı. Ege Üniversitesi Basımevi. İzmir.
Eroğlu, Türker. (2017). Türk Halk Müziğinin Türkiye’deki Coğrafi Bölgelere Göre Temel Özellikleri Bakımından İncelenmesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi. Ankara. |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
0 | Halk Müziğinin Yayılış Biçimleri ve Ağızlar | 0,02 MB | |
0 | Türkü Nedir, Sınıflandırma | 0,02 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. | X | |||||
3 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
5 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | X | |||||
6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | X | |||||
7 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
9 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. | X | |||||
10 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | |||||
11 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Kısa Sınav | 16 |
2. Kısa Sınav | 16 |
1. Ödev | 13 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |