Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Repertuvar Thm II | REH 222 | 4 | 2 + 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. EMRE KARABULUT |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. EMRE KARABULUT, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk Halk Müziğinde bulunan yöresel özellikli türküleri icra edebilme. |
Dersin İçeriği | Türk halk müziğinde müzikal anlamda fark yaratmış olan yörelerin (bölge, şehir veya ilçe) karakteristik müzikal özelliklerini ön plana çıkararak, analiz ve icra edebilmek. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk Halk Müziği'nde yörelerin karakteristik özelliklerini tanır. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | Türk Halk Müziği'nde yöresel üslup ve tavır özelliklerini tanır. | Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
3 | Yöresel özellik gösteren türkülerin seyir, makam, usul ve konu bakımından analizini yapabilir. | Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
4 | Kaynak kişilerin müzikal yönleri hakkında bilgi sahibi olur. | Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
5 | Dönem içerisinde işlenen yörelere ait icra özelliklerine hakim olur. | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Anlatım, | Performans Görevi, Sınav, Ödev, |
6 | Yörelere özelliklerine göre türküleri ayırt eder. | Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Trabzon yöresi halk müziği kültürü çerçevesinde üslup, tavır ve icra özellikleri | TRT THM Arşivi |
2 | Artvin yöresi halk müziği kültürü çerçevesinde üslup, tavır ve icra özellikleri | TRT THM Arşivi |
3 | Ardahan yöresi halk müziği kültürü çerçevesinde üslup, tavır ve icra özellikleri | TRT THM Arşivi |
4 | Giresun yöresi halk müziği kültürü çerçevesinde üslup, tavır ve icra özellikleri | TRT THM Arşivi |
5 | Zonguldak yöresi halk müziği kültürü çerçevesinde üslup, tavır ve icra özellikleri | TRT THM Arşivi |
6 | Rize yöresi halk müziği kültürü çerçevesinde üslup, tavır ve icra özellikleri | TRT THM Arşivi |
7 | Sinop yöresi halk müziği kültürü çerçevesinde üslup, tavır ve icra özellikleri | TRT THM Arşivi |
8 | Ara Sınav | TRT THM Arşivi |
9 | Bartın yöresi halk müziği kültürü çerçevesinde üslup, tavır ve icra özellikleri | TRT THM Arşivi |
10 | Karabük yöresi halk müziği kültürü çerçevesinde üslup, tavır ve icra özellikleri | TRT THM Arşivi |
11 | Bolu yöresi halk müziği kültürü çerçevesinde üslup, tavır ve icra özellikleri | TRT THM Arşivi |
12 | Düzce yöresi halk müziği kültürü çerçevesinde üslup, tavır ve icra özellikleri | TRT THM Arşivi |
13 | Kastamonu yöresi halk müziği kültürü çerçevesinde üslup, tavır ve icra özellikleri | TRT THM Arşivi |
14 | Öğrenilen konuların genel tekrarı | TRT THM Arşivi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Emre Karabulut ders notları, THM Notaları, |
Ders Kaynakları | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. | X | |||||
3 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
5 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | X | |||||
6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | X | |||||
7 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
9 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. | X | |||||
10 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | |||||
11 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 1 | 3 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Toplam İş Yükü | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |