Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ses Eğitimi Thm | SEH 223 | 3 | 2 + 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. EMRE KARABULUT |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. EMRE KARABULUT, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kişiye sesini sağlıklı, etkili ve doğru kullanmasını sağlayacak temel davranışların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Türk Halk Müziği ses eğitimi bağlamında öğrenciye nefes alma tekniklerinin, fonasyon türlerinin, sesin üretilmesinde etkin rol üstlenen rezonatörlerin ve artikülatörlerin çalışma prensiplerinin aktarılması ve bu teknikler çerçevesinde uygulamalar yaptırılarak bilginin performansa dayandırılması hedeflenmektedir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ses, sesin oluşumu ve ses eğitimi üzerine bilgi sahibi olur. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | Nefes alma tekniklerini öğrenir ve uygular. | Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
3 | Fonasyon türlerini öğrenir ve uygular. | Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
4 | Artikülasyon ve rezonasyon kavramları hakkında bilgi sahibi olur ve artikülatör ve rezonatör bölgelerini tanır. | Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
5 | Öğrendiği teknik bilgiler doğrultusunda hazırlanmış etütleri icra ederek bilgisini uygulamaya dönüştürür. | Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Vokal sesin oluşumu ve sesin oluşumuna yardım eden faktörler | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
2 | Nefes Alma Teknikleri / Türleri | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
3 | Fonasyon ve Fonasyon Türleri | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
4 | Artikülatörler ve görevleri | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
5 | Rezonatörler ve görevleri | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
6 | Diyafram nefesi ve uygulama esasları | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
7 | Vokal İcra için doğru duruş teknikleri ve icra pozisyonları | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
8 | Ara Sınav | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
9 | Doğru nefes kullanımını pekiştirmek amacıyla örnek etüt icraları | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
10 | Doğru ses kullanımını pekiştirmek amacıyla örnek etüt icraları | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
11 | Ses ve nefes tekniklerinin eş zamanlı olarak uygulanması amacıyla hazırlanmış örnek etüt icraları | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
12 | Atak nefes tekniğinin uygulanması amacıyla hazırlanmış örnek etüt icraları | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
13 | Dip nefes kullanımının pekiştirilmesi amacıyla hazırlanmış örnek etüt icraları | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
14 | Dönem içerisinde işlenen konuların genel tekrarı | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Emre Karabulut Türk Halk Müziği Ses Eğitimi Notları |
Ders Kaynakları | Emre Karabulut Türk Halk Müziği Ses Eğitimi Notları Ses Eğitiminde Metot ve Uygulama - Ayşe Meral TÖREYİN Şarkı Söyleme Eğitimi - Ayhan HELVACI Nefes Alma Teknikleri - Cavit MURTEZAOĞLU |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. | X | |||||
3 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
5 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | X | |||||
6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | X | |||||
7 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
9 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. | X | |||||
10 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | |||||
11 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |