Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı II (Mey-Zurna) | CMZ 212 | 4 | 2 + 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. HASAN HÜSEYİN ŞAHİN |
Dersi Verenler | Arş.Gör. HASAN HÜSEYİN ŞAHİN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk Müziği Unsurlarını birbirleriyle ilişkileri bakımından ele almak. Enstrümanını tanıyabilmesini sağlamak. Makamların tanınmasını ve icrasını yerine getirebilme becerisini edinmek.Metot ile ilgili deneyim kazanmasına yardım etmek |
Dersin İçeriği | Çalgının tanımı, tutuş tekniği, basit egzersizlerin çalınması. Metot takibi, eserin icrası, seviyeye uygun egzersizlerin çalınması, banttan dikte çalışmaları, nota yazım şekilleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bir enstrümanı yeterli seviyede çalma becerisini kazanır | Alıştırma ve Uygulama, | |
2 | Metot ile ilgili deneyim kazanır. | Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, | |
3 | Alternatif kaynaklar göstererek, konulara geniş bir bakış açısıyla değerlendirilmesini sağlar. | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | |
4 | Makamların tanınması ve icrasını yerine getirir. | Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, | |
5 | Türk müziğinin unsurlarını birbirleriyle ilişkileri bakımından ele alır. | Gösterip Yaptırma, | |
6 | Dersin amacına uygun olarak, öğrenim yöntem ve teknikleriyle temel kavramları verir. | Bireysel Çalışma, | |
7 | Teknik ve icra bakımdan uygulama yapar. | Bireysel Çalışma, | |
8 | Makam ve nota bilgisini geliştirir. | Tartışma, Bireysel Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Uşşak Hüseyni Dizileri Anlatımı | Uşşak Ve Hüseyni Dizileri için Örnek Etütler |
2 | Uşşak Hüseyni Dizisinde Repertuvar | Erzincan Halayı, Başında Pusan Gurban eserlerinin notası |
3 | Uşşak Hüseyni Dizisinde Repertuvar | Beyaz Gül Kırmızı Gül, Havada Bulut Yok eserlerinin notası |
4 | Uşşak Hüseyni Dizisinde Repertuvar | Sen Bir Ceylan Olsan Aşşahdan Gelirem eserlerinin notası |
5 | Uşşak Hüseyni Dizisinde Repertuvar | Ankara Postası, Dodurgalı Pehlivan Havası |
6 | Uşşak Hüseyni Dizisinde Repertuvar | Dur Yerinde, Sarardım Ben Sarardım |
7 | Uşşak Hüseyni Dizisinde Repertuvar | Bahçalara Geldi Bahar, Başına Döndüğüm Kurban Olduğum eserlerinin notası |
8 | Uşşak Hüseyni Dizisinde Repertuvar | Suda Balık Yan Gider, Bir Sandığım Vardır Sırmadan Telden eserlerinin notası |
9 | Uşşak Hüseyni Dizisinde Repertuvar | Hani Yaylam, Seherde Bir Bülbül eserlerinin notası |
10 | Rast Dizi | Rast Dizisinde Etüt Çalışmaları |
11 | Rast Dizisinde Repertuvar | Susam, Rast Etüt |
12 | Rast Dizisinde Repertuvar | Gül Ağacı Kalenin Dibinde |
13 | Rast Dizisinde Repertuvar | Felek Sen Ne Feleksen Yana Yana Kül Oldum |
14 | Rast Dizisinde Repertuvar | Sunamız Gölde, Kaldı Kaleden Kaleye şahin Uçurdum eserlerinin notası |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Cebrail Kalın Mey Metodu Kitabı, Hasan Hüseyin Şahin Ders Notları. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. | ||||||
2 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. | ||||||
3 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
5 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | ||||||
6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | ||||||
7 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
9 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. | ||||||
10 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
11 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | ||||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 90 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Toplam İş Yükü | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |