Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Prozodi | PRO 224 | 4 | 2 + 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. BİRSEL HASÇELİK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. BİRSEL HASÇELİK, |
Dersin Yardımcıları |
|
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Using composition techniques in accordance with the rules of aruz |
Dersin İçeriği | To learn the technical information that will ensure the harmony (prosody) of the spoken language and the musical language and to use it in composition techniques |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ses ve insan sesinin oluşumunu bilir | Anlatım, Gösterip Yaptırma, | Sözlü Sınav, |
2 | Türk dilinin genel yapısını bilir | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, |
3 | Konuşma dilindeki kelime ve cümle vurgularını bilir ve uygular | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Müzik cümleleri ile konuşma dilindeki kelime ve cümlelerin birbiriyle uyumunu bilerek uygular | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Sınav, Ödev, Sözlü Sınav, |
5 | Prozodinin müzik cümleleriyle söz cümlelerinin uyumu olduğunu bilir. | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Performans Görevi, |
6 | Beste yaparken prozodi kurallarına dikkat eder. | Grup Çalışması, Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma, | Ödev, Sınav, |
7 | Prozodik analiz yapar | Tartışma, Anlatım, Problem Çözme, | Sınav, Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ses ve sesinin oluşumu | |
2 | İnsan sesi ve yapısı | |
3 | İnsan sesinin oluşumunda rol alan organlar ve işleyişleri | |
4 | Vokaller ve oluşum şekilleri | |
5 | Türk Dili'nde vurgu | |
6 | Türk Dili'nde vurgu | |
7 | Türk Dili'nde tonlama, ulama ve ses bükümleri | |
8 | Türk Dili'nde tonlama, ulama ve ses bükümleri | |
9 | Müzik ve söz ilişkisi- Prozodi | |
10 | Müzik ve söz ilişkisi- Prozodi | |
11 | Prozodide esaslar | |
12 | Eserlerin prozodik yönden incelenmesi | |
13 | Eserlerin prozodik yönden incelenmesi | |
14 | Eserlerin prozodik yönden incelenmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Türk Dilinin Diksiyonu- Prozodisi Vurgu ve Vurgulamaları ile Türk Mûsikîsinde Prozodi, Dr. Saadet Güldaş |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. | X | |||||
3 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
5 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | X | |||||
6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | X | |||||
7 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
9 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. | X | |||||
10 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | |||||
11 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 6 | 12 |
Kısa Sınav | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |