Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Halk Müziği Solfej ve Nazariyatı Vı | THS 306 | 6 | 2 + 2 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. MEHMET DER |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. MEHMET KÜRŞAD TÜRKAY, Arş.Gör. MEHMET DER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere ileri derecede solfej, deşifre ve dikte becerisi kazandırabilmek. |
Dersin İçeriği | Yöreler özelinde farklı usul kalıpları ve farklı makamsal yapılarda örnek eserler üzerinde deşifre ve solfej çalışmaları, THM Kaynak Kişiler üzerine araştırma çalışmaları, TRT THM Repertuvarı örnek eserler üzerinde melodik, makamsal ve usul/ritim yönünden analiz çalışmaları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Teke Yöresi örnek eser solfej çalışmaları, makamsal ve ritmik analiz çalışmaları, | |
2 | Teke Yöresi örnek eser solfej çalışmaları, dikte ve deşifre çalışmaları, kaynak kişiler özelinde araştırma çalışmaları. | |
3 | Zeybek Türünde örnek eser solfej çalışmaları, makamsal ve ritmik analiz çalışmaları | |
4 | Zeybek Yöresi örnek eser solfej çalışmaları, dikte ve deşifre çalışmaları, kaynak kişiler özelinde araştırma çalışmaları. | |
5 | Konya Yöresi örnek eser solfej çalışmaları, makamsal ve ritmik analiz çalışmaları | |
6 | Konya Yöresi örnek eser solfej çalışmaları, dikte ve deşifre çalışmaları, kaynak kişiler özelinde araştırma çalışmaları. | |
7 | Silifke Yöresi örnek eser solfej çalışmaları, makamsal ve ritmik analiz çalışmaları | |
8 | Silifke Yöresi örnek eser solfej çalışmaları, dikte ve deşifre çalışmaları, kaynak kişiler özelinde araştırma çalışmaları. | |
9 | Yozgat Yöresi örnek eser solfej çalışmaları, makamsal ve ritmik analiz çalışmaları | |
10 | Yozgat Yöresi örnek eser solfej çalışmaları, dikte ve deşifre çalışmaları, kaynak kişiler özelinde araştırma çalışmaları. | |
11 | Yozgat ve Konya Yöreleri örnek eser solfej çalışmaları, makamsal ve ritmik analiz çalışmaları | |
12 | Yozgat ve Konya Yöresi örnek eser solfej çalışmaları, dikte ve deşifre çalışmaları, kaynak kişiler özelinde araştırma çalışmaları. | |
13 | Dikte ve deşifre çalışmaları | |
14 | Dikte ve deşifre çalışmaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | TRT THM Repertuvarı |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | X | |||||
2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | ||||||
3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | X | |||||
4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | ||||||
5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | X | |||||
7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | X | |||||
8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | X | |||||
9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | X | |||||
10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 16 | 2 | 32 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 2 | 3 | 6 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 7 | 7 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |