Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk Halk Müziği Solfej ve Nazariyatı Iv THS 204 4 2 + 2 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. MEHMET KÜRŞAD TÜRKAY
Dersi Verenler Öğr.Gör. MEHMET KÜRŞAD TÜRKAY,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Türk Halk Müziğinde yöre kavramı ve baskın karakterdeki yöreleri öğrenebilme, solfej yapabilme, dikte ve deşifre çalışmaları.

Dersin İçeriği

Türk halk müziğindeki "yöre" ifadesini kavramak, yöre türkülerinin solfejini yapmak ve uygun melodi diktesi çalışmaları yapmak, Cumhuriyet sonrası Türk halk müziği hakkında bilgi sahibi olmak.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Uygun dikte ve deşifre çalışmaları yapar. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
2 Türk Halk Müziğinde kullanılan usûlleri ve dizileri analiz eder. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
3 Solfej, dikte ve deşifre çalışmaları yapar. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Doğu Anadolu yöresi müzik kültürü (Erzincan bölgesi), yöre türkülerinin solfeji, uygun zorluktaki dikte çalışmaları. TRT THM REPERTUVARI'NDAN, UYGUN ESERLERİN DİNLENİLMESİ
2 Doğu Anadolu yöresi müzik kültürü (Erzurum bölgesi), yöre türkülerinin solfeji, uygun zorluktaki dikte çalışmaları. TRT THM REPERTUVARI'NDAN, UYGUN ESERLERİN DİNLENİLMESİ
3 Doğu Anadolu yöresi müzik kültürü (Elazığ-Harput bölgesi), yöre türkülerinin solfeji, uygun zorluktaki dikte çalışmaları. TRT THM REPERTUVARI'NDAN, UYGUN ESERLERİN DİNLENİLMESİ
4 Güneydoğu Anadolu yöresi müzik kültürü (Gaziantep-Hatay bölgesi), yöre türkülerinin solfeji, uygun zorluktaki dikte çalışmaları. TRT THM REPERTUVARI'NDAN, UYGUN ESERLERİN DİNLENİLMESİ
5 Güneydoğu Anadolu yöresi müzik kültürü (Şanlıurfa-Kerkük bölgesi), yöre türkülerinin solfeji, uygun zorluktaki dikte çalışmaları. TRT THM REPERTUVARI'NDAN, UYGUN ESERLERİN DİNLENİLMESİ
6 Güneydoğu Anadolu yöresi müzik kültürü (Diyarbakır-Mardin bölgesi), yöre türkülerinin solfeji, uygun zorluktaki dikte çalışmaları. TRT THM REPERTUVARI'NDAN, UYGUN ESERLERİN DİNLENİLMESİ
7 Kuzeydoğu Anadolu yöresi müzik kültürü, yöre türkülerinin solfeji, uygun zorluktaki dikte çalışmaları. TRT THM REPERTUVARI'NDAN, UYGUN ESERLERİN DİNLENİLMESİ
8 Kuzeydoğu Anadolu yöresi müzik kültürü (Azerbaycan bölgesi), yöre türkülerinin solfeji, uygun zorluktaki dikte çalışmaları. TRT THM REPERTUVARI'NDAN, UYGUN ESERLERİN DİNLENİLMESİ
9 Kuzeydoğu Anadolu yöresi müzik kültürü (Kars-Ardahan bölgesi),yöre türkülerinin solfeji, uygun zorluktaki dikte çalışmaları. TRT THM REPERTUVARI'NDAN, UYGUN ESERLERİN DİNLENİLMESİ
10 Ege yöresi müzik kültürü (Kuzey Ege bölgesi), yöre türkülerinin solfeji, uygun zorluktaki dikte çalışmaları. TRT THM REPERTUVARI'NDAN, UYGUN ESERLERİN DİNLENİLMESİ
11 Ege yöresi müzik kültürü (İç Ege bölgesi), yöre türkülerinin solfeji, uygun zorluktaki dikte çalışmaları. TRT THM REPERTUVARI'NDAN, UYGUN ESERLERİN DİNLENİLMESİ
12 Ege yöresi müzik kültürü (Güney Ege bölgesi), yöre türkülerinin solfeji, uygun zorluktaki dikte çalışmaları. TRT THM REPERTUVARI'NDAN, UYGUN ESERLERİN DİNLENİLMESİ
13 Cumhuriyet sonrası Türk halk müziği.
14 Genel tekrar
Kaynaklar
Ders Notu

TRT THM Arşivi.

DEMİR, Sertan; Yayımlanmamış Ders Notu, 2007/2008 Sakarya Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Sakarya 2007

Ders Kaynakları

DEMİR, Sertan; Yayımlanmamış Ders Notu, Sakarya Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Sakarya 2016

Ekici, Savaş; Yayımlanmamış ders notu, Türk Halk Müziği Bilgileri, Gaziantep Üniversitesi TMDK, Gaziantep 2003.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. X
2 Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. X
3 Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. X
4 Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur.
5 Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder X
6 Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. X
7 Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur X
8 Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur X
9 Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. X
10 Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 2 1 2
Performans Görevi (Uygulama) 1 2 2
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 106
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,24
Dersin AKTS Kredisi 4