Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Müziksel İşitme, Okuma ve Yazma Iv TMB 204 4 2 + 2 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. BİRSEL HASÇELİK
Dersi Verenler Öğr.Gör. BİRSEL HASÇELİK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Çevrim akorların öğretimi

Dersin İçeriği

Çevrim akorlarla solfej, dikte ve deşifre çalışmaları

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Makam kavramını bilir Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sözlü Sınav,
2 Hicaz makamında deşifre yapar Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sözlü Sınav,
3 Hicaz makamında dikte yazar Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Performans Görevi,
4 Hicaz makamında çevrim akorlarını bilir Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, Beyin Fırtınası, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Çevrim akorlar
2 Çevrim akorlar
3 1. ve 2. çevrim majör-minör akorlar, öğrenilen tonlarda solfej çalışmaları
4 1. ve 2. çevrim majör-minör akorlar, öğrenilen tonlarda solfej çalışmaları
5 Majör dizilerde plegal kadans, solfej ve dikte çalışmaları
6 Majör dizilerde plegal kadans, solfej ve dikte çalışmaları
7 Majör dizilerde plegal, otantik ve tam kadans, solfej ve dikte çalışmaları
8 Minör dizilerde plegal kadans, solfej ve dikte çalışmaları
9 Minör dizilerde plegal, otantik kadans, solfej ve dikte çalışmaları
10 Minör dizilerde plegal, otantik ve tam kadans, solfej ve dikte çalışmaları
11 Majör ve minör dizilerin 1-4-5. Derece akorları ile tam kadans okuma çalışmaları, solfej ve dikte çalışmaları
12 Majör ve minör dizilerin 1-4-5. Derece akorları ile tam kadans okuma çalışmaları, solfej ve dikte çalışmaları
13 Öğrenilen tonlarda dikte, deşifre ve solfej çalışmaları.
14 Öğrenilen tonlarda dikte, deşifre ve solfej çalışmaları.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Solfege Des Solfeges Volume 1A, Albert Lavignag

Uygulamalı Müzik Teorisi 1, Nail Yavuzoğlu

Uygulamalı Müzik Teorisi 2, Nail Yavuzoğlu

Müziksel İşitme Okuma Eğitimi ve Kuram, Ülkü Özgür ve Salih Aydoğan

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. X
2 Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. X
3 Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. X
4 Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. X
5 Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder X
6 Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. X
7 Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur X
8 Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur X
9 Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. X
10 Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Final 1 14 14
Ödev 1 12 12
Kısa Sınav 2 14 28
Ara Sınav 1 12 12
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 1 8 8
Toplam İş Yükü 138
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,52
Dersin AKTS Kredisi 6