Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı Vııı (Tar) | CTR 408 | 8 | 2 + 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. KAZIM GÜRKAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çalgı hakkında genel bilgi kazandırmak. İlgili alan derslerine katkı sağlamak. Çalgı repertuvarı ve icrası hakkında öngörü sahibi olmak. Çalgıyla ilgili araştırmalara yönlendirmek. Eşlik bilinci kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Çahargah ve Segah makamlarının tanıtılması ve icrasına giriş.Deşifre çalışmaları. Transpozisyon çalışmaları.Tar için uyarlanmış teknik, tavır ve yoruma dayalı eser örneklerinin icrası. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tarda Çahargah ve Segah makamı icrasını öğrenir. | Benzetim, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
2 | Tarı çeşitli topluluk ve orkestralarda icra edebilmek için gerekli bazı bilgi ve becerileri (deşifre, transpozisyon v.b) geliştirir. | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Anlatım, | Ödev, Sınav, Performans Görevi, |
3 | Tar için uyarlanmış teknik, tavır ve yoruma dayalı eserleri icra edebilme becerisini geliştirir. | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Anlatım, | Ödev, Sınav, Performans Görevi, |
4 | Vokaliste eşlik etme kabiliyetini geliştirir. | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Anlatım, | Ödev, Sınav, Performans Görevi, |
5 | Zeng tellerini kullanma becerisini geliştirir. | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Anlatım, | Ödev, Sınav, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çahargah makamının tanıtılması ve icrasına giriş. | |
2 | Çahargah makamının icrası. | |
3 | Çahargah makamının icrası. | |
4 | Segah makamının tanıtılması ve icrasına giriş. | |
5 | Segah makamının icrası. | |
6 | Tarda transpozisyon çalışmaları. | |
7 | Deşifre çalışması. | |
8 | Ara sınav | |
9 | Tar için uyarlanmış teknik, tavır ve yoruma dayalı eser icrası I. | |
10 | Tar için uyarlanmış teknik, tavır ve yoruma dayalı eser icrası II. | |
11 | Tar için uyarlanmış teknik, tavır ve yoruma dayalı eser icrası I. | |
12 | Tar için uyarlanmış teknik, tavır ve yoruma dayalı eser icrası II. | |
13 | Tar için uyarlanmış teknik, tavır ve yoruma dayalı eser icrası I. | |
14 | Tar için uyarlanmış teknik, tavır ve yoruma dayalı eser icrası II. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Kazım GÜRKAN Çalgı Ders Notları |
Ders Kaynakları | Rüstemov, Seid. 1994. Tar Mektebi, Bakı: Şur Neşriyyatı. Abdulgasımov, Vagıf. 1989. Azerbaycan Tarı, Bakı: Işık Neşriyyatı. TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | X | |||||
2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | X | |||||
3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | X | |||||
4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | X | |||||
5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | X | |||||
7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | X | |||||
8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | X | |||||
9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | X | |||||
10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
3. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 1 | 3 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |