Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çalgı Vı (Tar) CTR 306 6 2 + 2 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. KAZIM GÜRKAN
Dersi Verenler Öğr.Gör. KAZIM GÜRKAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Çalgı hakkında genel bilgi kazandırmak.

 İlgili alan derslerine katkı sağlamak.

 Çalgı repertuvarı ve icrası hakkında öngörü sahibi olmak.

 Çalgıyla ilgili araştırmalara yönlendirmek.

 Eşlik bilinci kazandırmak.

Dersin İçeriği

Bayat-ı Şiraz makamının tanıtılması ve icrasına giriş.Deşifre çalışmaları. Transpozisyon çalışmaları.Mahnı, reks, renk vb. gibi türlerin yeni örneklerinin icrası.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tarda Bayat-ı Şiraz makamı icrasını öğrenir. Benzetim, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, Performans Görevi, Sınav, Ödev,
2 Tarı çeşitli topluluk ve orkestralarda icra edebilmek için gerekli bazı bilgi ve becerileri (deşifre, transpozisyon v.b) geliştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
3 Mahnı ve reks türlerine ait teknik, tavır ve yoruma dayalı eserleri icra edebilme becerisini geliştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
4 Zeng tellerini kullanma becerisini geliştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bayat-ı Şiraz makamının tanıtılması ve icrasına giriş
2 Bayat-ı Şiraz makamının icrası
3 Bayat-ı Şiraz makamının icrası
4 Tarda transpozisyon çalışmaları
5 Tarda transpozisyon çalışmaları
6 Deşifre çalışması
7 Deşifre çalışması
8 Ara sınav
9 Mahnı türüne ait teknik, tavır ve yoruma dayalı eser icrası I. TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi (Laçin) isimli ezginin birinci ve ikinci bölümündeki parmak ve mızrap kurgulamalarının birleştirilmesine yönelik çalışmalar
10 Mahnı türüne ait teknik, tavır ve yoruma dayalı eser icrası II. TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi (Laçin) isimli ezginin birinci ve ikinci bölümündeki parmak ve mızrap kurgulamalarının birleştirilmesine yönelik çalışmalar
11 Mahnı türüne ait teknik, tavır ve yoruma dayalı eser icrası I. TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi (Gülebilmez gülüm) isimli ezginin birinci ve ikinci bölümündeki parmak ve mızrap kurgulamalarının birleştirilmesine yönelik çalışmalar
12 Mahnı türüne ait teknik, tavır ve yoruma dayalı eser icrası II. TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi (Gülebilmez gülüm) isimli ezginin birinci ve ikinci bölümündeki parmak ve mızrap kurgulamalarının birleştirilmesine yönelik çalışmalar
13 Reks türüne ait teknik, tavır ve yoruma dayalı eser icrası I. TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi (Azeri oyun havası) isimli ezginin birinci ve ikinci bölümündeki parmak ve mızrap kurgulamalarının birleştirilmesine yönelik çalışmalar
14 Reks türüne ait teknik, tavır ve yoruma dayalı eser icrası II. TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi (Azeri oyun havası) isimli ezginin birinci ve ikinci bölümündeki parmak ve mızrap kurgulamalarının birleştirilmesine yönelik çalışmalar
Kaynaklar
Ders Notu

Kazım GÜRKAN Çalgı Ders Notları

Ders Kaynakları

Rüstemov, Seid. 1994. Tar Mektebi, Bakı: Şur Neşriyyatı.

Abdulgasımov, Vagıf. 1989. Azerbaycan Tarı, Bakı: Işık Neşriyyatı.

 TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi.

Hafta Dokümanlar Açıklama Boyut
0 ÇALGI EĞT. VI DERS DÖKÜMANLARI 0 MB
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. X
2 Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. X
3 Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. X
4 Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. X
5 Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder X
6 Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. X
7 Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur X
8 Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur X
9 Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. X
10 Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 1 1
Performans Görevi (Uygulama) 3 1 3
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 101
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,04
Dersin AKTS Kredisi 4