Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Python Programlama ADA 214 4 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. FATİH ALBAYRAK
Dersi Verenler Öğr.Gör. FATİH ALBAYRAK, Öğr.Gör. MUHSİN ÇELİK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Python programlama dilini ve kullanıldığı platformları öğretmek.

Dersin İçeriği

Pyhton programlama dili ile proje geliştirilmesi, Temel Kavramlara Kısa Bakış, Python'da Sabitler, Gömülü Tipler, namespace, sayılar, List, bytearray ve bytes Yapıları, Mantıksal İşlemler, Döngüler, Operatörler, Fonksiyonlar, Text Dosyalar, Text Olmayan Dosyalar

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Genel Programlama mantığı pekiştirilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
2 Python ile uygulama geliştirme becerisinin artması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Python Programlama Dilinin Tarihçesi, Gerekli Araçlar ve Kurulumları
2 Python Programlama Dilinin Özellikleri
3 Temel Veri Tipleri ve Operatörler
4 Koşul İfadeleri
5 Döngüler
6 Fonksiyonlar
7 Veri Yapıları
8 Karakter Dizisi Veri Yapıları
9 Liste Veri Yapıları ve Demet Veri Yapıları
10 Küme Veri Yapıları ve Sözlük Veri Yapıları
11 Nesne Yönelimli Programlama
12 Veri Tabanı İşlemleri
13 Hata Yönetimi
14 Dosya İşlemleri
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Python Programming: An Introduction to Computer Science, John M. Zelle

Programming Python, Mark Lutz

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
2 Alanında verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
3 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
4 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
5 Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
7 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
8 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
9 sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 25
2. Kısa Sınav 25
1. Ödev 25
3. Kısa Sınav 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 20
1. Final 80
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 16 16
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
Dersin AKTS Kredisi 5