Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sürdürülebilir Enerji ve İklim Değişikliği | YES 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. CENK YAVUZ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. CEYDA AKSOY TIRMIKÇI, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İLGİLİ PROGRAMDA SÜRDÜRÜLEBİLİR ENERJİ VE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİNE İLİŞKİN EKSİK BULUNAN TEKNİK VE TEORİK BİLGİNİN PROGRAM ÖĞRENCİLERİNE KAZANDIRILMASI |
Dersin İçeriği | İklim Değişikliği ve Sürdürülebilir Enerji Kavramlarının irdelenmesi, İklim Değişikliğine karşı alınan/alınabilecek önlemler, Emisyon Pazarının tanınması, Sera Gazlarının tanınması, Sürdürülebilir enerji üretim, iletim, dağıtım yöntemlerinin öğrenilmesi, Sürdürülebilir enerji ekonomisi ve pazarları, enerji güvenliği konusu |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İklim Değişikliği konusunu anlar ve bunu engellemek için yapılması gerekenleri bilir, uygular | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
2 | Sürdürülebilir Enerji çeşitlerini bilir ve bunların yönetimi konusunda fikir sahibi olur | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
3 | Enerji güvenliği, enerji pazarı, emisyon ticareti ve kritik geri ödeme sürelerini bilir gerekirse planlamasını yapabilir | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İklim Değişikliği Nedir? | |
2 | Küresel Isınma ve Sera Gazlarının Etkisi | |
3 | İklim Değişikliğine Karşı Yapılan Ulusal ve Uluslararası Çalışmalar | |
4 | Emisyon Pazarı ve Ticareti | |
5 | Sürdürülebilir Enerji Kavramı | |
6 | Doğal Kaynak Yönetimi | |
7 | Sürdürülebilir Enerji Üretim Yöntemleri | |
8 | Sürdürülebilir Enerji Üretim Yöntemleri | |
9 | Sürdürülebilir Enerji Şebeke Entegrasyonu | |
10 | Sürdürülebilir Enerji Şebeke Entegrasyonu | |
11 | Enerji Geri Ödeme Süresi ve Farklı Kaynaklar için Hesap Yöntemleri | |
12 | Sera Gazı Geri Ödeme Süresi ve Farklı Kaynaklar için Hesap Yöntemleri | |
13 | Enerji Güvenliği | |
14 | Enerji Pazarları ve Analizi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1) J. Klapp, Towards a Cleaner Planet: Energy for the Future, Springer, 2007 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | ||||||
2 | Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. | ||||||
3 | Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. | ||||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. | ||||||
7 | En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve yeni problem çözme yöntemleri geliştirir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | ||||||
10 | Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası ileri derecedeki çalışmalarda uygular. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ödev | 1 | 16 | 16 |
Final | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |