Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Boya Duyarlı Güneş Pilleri | YES 510 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET NEBİOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MEHMET NEBİOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türkiye coğrafi konumu itibariyle dünyada güneş kuşağı olarak tarif edilen bölge içinde bulunmaktadır. Güneş enerjisinden etkin bir şekilde faydalanmak için öncelikle boya duyarlı güneş pillerinin tasarımı ve üretimleri konusunda bilgi sahibi olunmalıdır. |
Dersin İçeriği | Güneş enerjisi ve enerji dönüşüm sistemleri, Birinci, ikinci ve üçüncü nesil güneş pilleri, Moleküler orbitaller ve spektroskopi, Boya Duyarlı Güneş Pili (DSSC) çalışma prensibi, Boya Duyarlı Güneş Pili (DSSC) bileşenleri, DSSC’de kullanılan yarı iletken malzemeler ve elektrotlar, DSSC’de kullanılan elektrolitler, DSSC’de kullanılan Rutenyum kompleks boyalar, DSSC’de kullanılan Metal porfirin kompleks boyalar, DSSC’de kullanılan sentetik organik boyalar, DSSC’de kullanılan doğal boyalar, DSSC verimi, kararlılığı ve bozunumu, DSSC hazırlama teknikleri ve endüstriyel uygulamaları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Birinci, ikinci ve üçüncü nesil güneş pilleri hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, | Sınav, |
2 | Boya Duyarlı Güneş Pili (DSSC) çalışma prensibini bilir | Anlatım, | Ödev, |
3 | Boya Duyarlı Güneş Pili (DSSC) bileşenlerini bilir | Soru-Cevap, | Sınav, |
4 | DSSC’de kullanılan elektrolitler hakkında bilgi sahibi olur | Soru-Cevap, | Sınav, |
5 | DSSC’de kullanılan doğal ve sentetik organik boyaları bilir | Anlatım, | Ödev, |
6 | DSSC verimi, kararlılığı ve bozunumunu bilir | Soru-Cevap, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Güneş enerjisi ve enerji dönüşüm sistemleri | Ders Notları |
2 | Birinci, ikinci ve üçüncü nesil güneş pilleri | Ders Notları |
3 | Moleküler orbitaller ve spektroskopi | Ders Notları |
4 | Boya Duyarlı Güneş Pili (DSSC) çalışma prensibi | Ders Notları |
5 | Boya Duyarlı Güneş Pili (DSSC) bileşenleri | Ders Notları |
6 | DSSC’de kullanılan yarı iletken malzemeler ve elektrotlar | Ders Notları |
7 | DSSC’de kullanılan elektrolitler | Ders Notları |
8 | DSSC’de kullanılan Rutenyum kompleks boyalar | Ders Notları |
9 | Ara sınav | Ders Notları |
10 | DSSC’de kullanılan Metal porfirin kompleks boyalar | Ders Notları |
11 | DSSC’de kullanılan sentetik organik boyalar | Ders Notları |
12 | DSSC’de kullanılan doğal boyalar | Ders Notları |
13 | DSSC verimi, kararlılığı ve bozunumu | Ders Notları |
14 | DSSC hazırlama teknikleri ve endüstriyel uygulamaları | Ders Notları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
2 | Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. | X | |||||
3 | Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. | X | |||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. | X | |||||
7 | En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve yeni problem çözme yöntemleri geliştirir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | X | |||||
10 | Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası ileri derecedeki çalışmalarda uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 70 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |