Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güneş Panellerinin Temelleri | YES 504 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İLKAY ŞİŞMAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. İLKAY ŞİŞMAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yenilenebilir enerji kaynaklarının belki de en önemlisi güneştir. Örneğin, yeryüzünün sadece % 0,1’inin güneş panelleriyle (ya da pilleriyle) kaplanması halinde bile dünyanın şu anki enerji ihtiyacının tamamı karşılanabilmektedir. Ülkemiz güneş kuşağında yer almasına rağmen güneş enerjisi ile ilgili bilimsel çalışmalar ve yatırımlar henüz birçok Avrupa ülkesi düzeyinde değildir.
Bu bilgiler ışığında söz konusu dersin amacı güneş panellerinin elektrokimyası, tasarım ve üretimleri ve fotovoltaik testleri gibi ilgili alandaki bazı temel konuların öğretilmesidir.
|
Dersin İçeriği | Fotosentez ve güneş panelleri, Güneş panellerindeki tarihsel gelişmeler, Güneş enerjisinin elektrik enerjisine dönüşümü (elektrokimya), Elektrokimyaya giriş, Elektrokimyasal termodinamik, Elektrot kinetiği ve kütle transferi, Voltametrik metotlar, Organik elektrokimya, Güneş paneli tasarımı, Güneş paneli üretimi, Güneş panellerinin elektrokimyasal analizi, Güneş panellerinin enerji dönüşüm (akım-voltaj) testleri, Elektrokimyasal empedans spektroskopi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Fotosentez ve güneş panellerini bilir. | Soru-Cevap, | Sınav, |
2 | Güneş panellerindeki tarihsel gelişmeleri bilir. | Anlatım, | Ödev, |
3 | Güneş enerjisinin elektrik enerjisine dönüşümünü (elektrokimya) bilir. | Soru-Cevap, | Ödev, |
4 | Elektrokimya konusunda bilgi sahibi olur. | Soru-Cevap, | Sınav, |
5 | Elektrokimyasal termodinamik ve elektrot kinetiğini karşılaştırabilir. | Anlatım, | Ödev, |
6 | Voltametrik metotları bilir. | Anlatım, | Ödev, |
7 | Güneş paneli tasarımı ve üretimi hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, | Ödev, |
8 | Güneş panellerinin elektrokimyasal analizini yapabilir. | Soru-Cevap, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fotosentez ve güneş panelleri | Ders notları |
2 | Güneş panellerindeki tarihsel gelişmeler | Ders notları |
3 | Güneş enerjisinin elektrik enerjisine dönüşümü (elektrokimya) | Ders notları |
4 | Elektrokimyaya giriş | Ders notları |
5 | Elektrokimyasal termodinamik | Ders notları |
6 | Elektrot kinetiği ve kütle transferi | Ders notları |
7 | Voltametrik metotlar | Ders notları |
8 | Organik elektrokimya | Ders notları |
9 | Ara sınav | Ders notları |
10 | Güneş paneli tasarımı | Ders notları |
11 | Güneş paneli üretimi | Ders notları |
12 | Güneş panellerinin elektrokimyasal analizi | Ders notları |
13 | Güneş panellerinin enerji dönüşüm (akım-voltaj) testleri | Ders notları |
14 | Elektrokimyasal empedans spektroskopisi (EIS) | Ders notları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Bisquert, J., “The Physics of Solar Cells Perovskites, Organics, and Photovoltaic Fundamentals”, 1st ed. Boca Raton, FL: CRC Press (2017). Gratzel, M., “Dye-sensitized solar cells”, J. Photoch. Photobio. C 4, 145-153 (2003). |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
2 | Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. | X | |||||
3 | Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. | X | |||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. | X | |||||
7 | En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve yeni problem çözme yöntemleri geliştirir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | X | |||||
10 | Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası ileri derecedeki çalışmalarda uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 70 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |