Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | ILB 514 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA ÖZTUNÇ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MUSTAFA ÖZTUNÇ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste öğrenciye; araştırma yapma yeterliklerini kazandırmak amaçlanmaktadır. Öğrencinin danışmanı ve kendisi tarafından önceden belirlenen bir konuda derleme/ araştırma veya projede araştırma yaparak, derleme ya da araştırma sonuçlarını hem yazılı hem de sözlü olarak sunulmasının öğretilmesi Araştırılan konuda derinlemesine nasıl bilgi edinileceğinin öğretilmesi Araştırma yapılan bir konunun dinleyici ya da öğrencilere en iyi şekilde nasıl aktarılacağının öğretilmesi Sunuş yöntemleri ve sunuş tekniklerinin öğretilmesi
|
Dersin İçeriği | Giriş ve Anlatım Literatür takibi nasıl yapılır? Makale ve dergi kaynakları kullanılarak nasıl derinlemesine araştırma yapılır? Makale okurken nelere dikkat edilir? Araştırma ve literature tarama teknikleri Atıf ve kaynak taraması Kaynakça ve atıf yapma Literatür takibi Makale inceleme Değerlendirme Tartışma ve sentezleme Rapor Hazırlama ve Sunma Özet hazırlama Seminer sunumu
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ali Özdemir, Yönetim Biliminde İleri Araştırma Yöntemleri ve Uygulamalar -Beta Yayınevi Samiye Erdogan -Yahsi Yazıcıoğlu, SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri - Detay Yayıncılık Kazım Özdamar,Modern Bilimsel Araştırma Yöntemleri - Kaan Kitabevi
|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|