Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kalite Yönetimi GBA 518 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. KAMİL TAŞKIN
Dersi Verenler Doç.Dr. KAMİL TAŞKIN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dersin amacı ofis ortamında internet, bilgisayar, plan, talimat, standart örnekleri, denetim formları, iş-işlem standartları vb. kullanarak standart ve kalite ölçütlerini belirleyebilmek ve kullanabilmektir.

Dersin İçeriği

Bu derste kalite ile ilgili temel kavramlar, kalite yönetiminin gelişimi, ve kalite sistemleri ve ilgili yönetsel faaliyetler güncel gelişmeler ışığında ele alınacaktır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kalite ve standart kavramlarını anlamak Örnek Olay, Anlatım, Soru-Cevap, Ödev, Sınav,
2 Kalite Yönetim Sisteminin Altyapısını Oluşturmak Soru-Cevap, Anlatım, Örnek Olay, Sınav, Ödev,
3 Kalite Standartlarını Uygulamak Soru-Cevap, Anlatım, Örnek Olay, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kalite Kavramı Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek
2 Standart ve Standardizasyon Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek
3 Standardın Üretim ve Hizmet Sektöründe Önemi Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek
4 Yönetim Kalitesi ve Standartları Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek
5 Çevre Standartları Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek
6 Kalite Yönetim Sistemi Modelleri Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek
7 Stratejik Yönetim Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek
8 Yönetime Katılma Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek
9 Süreç Yönetim Sistemi Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek
10 Kaynak Yönetimi Sistemi Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek
11 Kalite Eğitimi Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek
12 Kalite Çemberleri Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek
13 Kalite Sisteminde Bilgi Teknolojileri Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek
14 Müşteri İlişkileri Yönetimi Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Toplam Kalite Yönetimi ve Kalite Yönetim Sistemi Standartları, Sıdıka Parlak, EKİN KİTABEVİ YAYINLARI

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İşletme temellerini ve ekonomi, finans, pazarlama, muhasebe ve yönetim dahil olmak üzere işletme işlevlerini anladığınızı gösterme X
2 Bir kuruluşun stratejik yönünü ve kurumsal entegrasyonunu değerlendirme X
3 Verilerin ve / veya bilgilerin mantığını, geçerliliğini ve alaka düzeyini tanımlayın ve değerlendirme X
4 Bilgiye dayalı ve uygulanabilir sonuçlar ve öneriler yapıma X
5 Anlaşılır, özlü ve mantıklı iş belgeleri yazma. X
6 Etkili ve anlaşılır sözlü iletişim becerileri geliştirme X
7 Organizasyonların sürdürülebilirliklerine ve sosyal sorumluluk çalışmalarına yönelik öneriler geliştirmek. X
8 Etik çatışmaları analiz etmek ve etkili çözümler üretmek. X
9 Bireysel liderlik tarzlarına göre diğerlerine liderlik yapmak için güçlü yaklaşımlar formüle etmek X
10 Takımlar halinde etkin olarak etkileşimde bulunabilmek. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 45
1. Final 55
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)