Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yönetim Okumaları | GBA 514 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZLEM BALABAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı,yönetim alanında teorik bigilerin temel makale ve kitaplar ile pekiştirilerek, yönetim alanını bütüncül bir perspektif ile değerlendirebilmektir. |
Dersin İçeriği | Yönetim Düşüncesinin Evrim Dinamiği: Çevresel Determinizm mi, Düşünsel İlerleme mi? (Kerim Özcan - Mehmet Barca) Stratejik Yönetim Düşüncesinin Evrimi: Bilimsel Bir Disiplinin Oluşum Hikayesi ( Mehmet Barca) Türkiye’de akademik bir inceleme alanı olarak “personel” veya “İnsan Kaynakları Yönetimi”-1972-1999; (Behlül Üsdiken, Arzu Wasti) İnsan Kaynakları Yönetimi Alanında Kuram Ve Araştırmanın Gelişimi : Stratejik Olan Ve Olmayan Perspektiflerden Bir İnceleme, (Yücel Sayılar) İnsan Kaynakları Yönetiminin Stratejik Niteliği (Bülent Bayat) Türkiye’deki Örgütler/Yönetim Araştırmalarında Törensel Görgülcülük Sorunu, ( Şükrü Özen) HRMization in Turkey: Expanding the rhetoric-reality debate in space and time. The International Journal of Human Resource Management, 17(4), 648-672. (Mehmet Erçek) Hofstede, G. (2003). What is culture? A reply to Baskerville. Accounting, Organizations and Society, 28(7-8), 811-813.;(G. Hofstede) Yönetim ve örgüt kuramlarının tasnifinde modern ve postmodern ayrımı, (Binali Doğan) Örgüt kültürü. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23(2), 61-85. (N. Güçlü) Bilimsel Yönetimin İlkeleri (F.W. Taylor) Outliers (Çizginin Dışındakiler), Malcolm Gladwell “İyi” den “Mükemmel” Şirkete, Jim Collins Bir insan kaynakları masalı (Özden Aslan) |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yönetim alanındaki başlıca makale ve kitapları okuyarak, yorum ve değerlendirme yapar. | Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | İnsan kaynakları alanındaki başlıca makale ve kitapları okuyarak, yorum ve değerlendirme yapar. | Tartışma, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
3 | Örgütsel davranış alanındaki başlıca makale ve kitapları okuyarak, yorum ve değerlendirme yapar. | Tartışma, Soru-Cevap, | Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | ||
2 | ||
3 | ||
4 | ||
5 | ||
6 | ||
7 | ||
8 | ||
9 | ||
10 | ||
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | İlgili makale ve kitaplar. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletme temellerini ve ekonomi, finans, pazarlama, muhasebe ve yönetim dahil olmak üzere işletme işlevlerini anladığınızı gösterme | ||||||
2 | Bir kuruluşun stratejik yönünü ve kurumsal entegrasyonunu değerlendirme | ||||||
3 | Verilerin ve / veya bilgilerin mantığını, geçerliliğini ve alaka düzeyini tanımlayın ve değerlendirme | ||||||
4 | Bilgiye dayalı ve uygulanabilir sonuçlar ve öneriler yapıma | X | |||||
5 | Anlaşılır, özlü ve mantıklı iş belgeleri yazma. | ||||||
6 | Etkili ve anlaşılır sözlü iletişim becerileri geliştirme | ||||||
7 | Organizasyonların sürdürülebilirliklerine ve sosyal sorumluluk çalışmalarına yönelik öneriler geliştirmek. | ||||||
8 | Etik çatışmaları analiz etmek ve etkili çözümler üretmek. | ||||||
9 | Bireysel liderlik tarzlarına göre diğerlerine liderlik yapmak için güçlü yaklaşımlar formüle etmek | ||||||
10 | Takımlar halinde etkin olarak etkileşimde bulunabilmek. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |