Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tüketici Davranışları | GBA 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SİMA NART |
Dersi Verenler | Prof.Dr. SİMA NART, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Volkan GÖKTAŞ, Arş. Gör. Hazel Mihriban KARACA |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin birincil amacı, öğrencilerin tüketici davranışlarını pazarlama bakış açısıyla anlamasına yardımcı olmaktır. Bu bağlamda tüketici davranışlarını açıklamakta kullanılan modellerle birlikte, tüketici davranışlarıy literatüründe kullanılan algı, tutum, öğrenme, güdüler, kişilik gibi belli başlı değişkenlerin anlaşılmasını sağlamak ve tüketici davranışlarıyla bu değişkenler arasındaki ilişkiler hakkında öğrencileri bilgilendirmektir. |
Dersin İçeriği | Tüketici davranışlarının bileşenlerini açıklar. Tüketici davranışlarıyla ilgili farklı modelleri ve yaklaşımları tanır. Tüketici davranışını biçimlendiren sosyo-kültürel, psikolojik ve ekonomik etmenleri açıklar. Tüketici davranışlarının farklı disiplinlerle ilişkisini açıklar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tüketici Davranışında kullanılan temel kavramları ve Stratejileri öğrenili | Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, | Sınav, |
2 | Tüketici Davranışını Etkileyen unsurlar öğrenilir ve Karar Alma sürecinde nasıl kullanıldıkları kavranır. | Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Anlatım, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | Tüketici Satın Alma ve Sonrası Davranışları örneklerle incelenerek öğrenilir. | Beyin Fırtınası, Benzetim, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
4 | Ders içi yapılan vaka çalışmalarıyla, öğrenilenlerin işlerliğini gözleme ve uygulama fırsatı bulunur. | Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tüketici Davranışı Modelleri | İlgili ünite ve makaleleler |
2 | İhtiyaçlar ve Tüketim | İlgili ünite ve makaleleler |
3 | Motivasyon ve İlgilenim | İlgili ünite ve makaleleler |
4 | Algılama | İlgili ünite ve makaleleler |
5 | Öğrenme | İlgili ünite ve makaleleler |
6 | Tutumlar | İlgili ünite ve makaleleler |
7 | Kişilik ve Kendini Tanımlama | İlgili ünite ve makaleleler |
8 | Yaşam Tarzı | İlgili ünite ve makaleleler |
9 | Kültür | İlgili ünite ve makaleleler |
10 | Sosyal Sınıflar ve Gruplar | İlgili ünite ve makaleleler |
11 | Durumsal Faktörler | İlgili ünite ve makaleleler |
12 | Örgütsel Satın Alma Davranışı | İlgili ünite ve makaleleler |
13 | Yeniliklerin Yayılması | İlgili ünite ve makaleleler |
14 | İletişim | İlgili ünite ve makaleleler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Altunışık, R., İslamoğlu, H., (2017). Tüketici Davranışları, Beta Basım Yayım |
Ders Kaynakları | Tüketici Davranışları ve Pazarlama Stratejileri (Erdoğan Koç) Tüketici Davranışı : Gülfidan Barış ve Yavuz Odabaşı Bloomberg Businessweek Türkiye HBR Türkiye (Seçme Makaleler) Koç, E. (2013). Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Seçkin Yayıncılık Dersle ilgili haftalık powerpoint sunumları ve ek materyaller |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletme temellerini ve ekonomi, finans, pazarlama, muhasebe ve yönetim dahil olmak üzere işletme işlevlerini anladığınızı gösterme | X | |||||
2 | Bir kuruluşun stratejik yönünü ve kurumsal entegrasyonunu değerlendirme | X | |||||
3 | Verilerin ve / veya bilgilerin mantığını, geçerliliğini ve alaka düzeyini tanımlayın ve değerlendirme | X | |||||
4 | Bilgiye dayalı ve uygulanabilir sonuçlar ve öneriler yapıma | X | |||||
5 | Anlaşılır, özlü ve mantıklı iş belgeleri yazma. | X | |||||
6 | Etkili ve anlaşılır sözlü iletişim becerileri geliştirme | X | |||||
7 | Organizasyonların sürdürülebilirliklerine ve sosyal sorumluluk çalışmalarına yönelik öneriler geliştirmek. | X | |||||
8 | Etik çatışmaları analiz etmek ve etkili çözümler üretmek. | X | |||||
9 | Bireysel liderlik tarzlarına göre diğerlerine liderlik yapmak için güçlü yaklaşımlar formüle etmek | X | |||||
10 | Takımlar halinde etkin olarak etkileşimde bulunabilmek. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 70 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Proje / Tasarım | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 8 | 128 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |