Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Tüketici Davranışları GBA 508 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SİMA NART
Dersi Verenler Prof.Dr. SİMA NART,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Volkan GÖKTAŞ, Arş. Gör. Hazel Mihriban KARACA

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin birincil amacı, öğrencilerin tüketici davranışlarını pazarlama bakış açısıyla anlamasına yardımcı olmaktır. Bu bağlamda tüketici davranışlarını açıklamakta kullanılan modellerle birlikte, tüketici davranışlarıy literatüründe kullanılan algı, tutum, öğrenme, güdüler, kişilik gibi belli başlı değişkenlerin anlaşılmasını sağlamak ve tüketici davranışlarıyla bu değişkenler arasındaki ilişkiler hakkında öğrencileri bilgilendirmektir.

Dersin İçeriği

Tüketici davranışlarının bileşenlerini açıklar. Tüketici davranışlarıyla ilgili farklı modelleri ve yaklaşımları tanır. Tüketici davranışını biçimlendiren sosyo-kültürel, psikolojik ve ekonomik etmenleri açıklar. Tüketici davranışlarının farklı disiplinlerle ilişkisini açıklar.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tüketici Davranışında kullanılan temel kavramları ve Stratejileri öğrenili Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Sınav,
2 Tüketici Davranışını Etkileyen unsurlar öğrenilir ve Karar Alma sürecinde nasıl kullanıldıkları kavranır. Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Anlatım, Beyin Fırtınası, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
3 Tüketici Satın Alma ve Sonrası Davranışları örneklerle incelenerek öğrenilir. Beyin Fırtınası, Benzetim, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Anlatım, Ödev, Sınav,
4 Ders içi yapılan vaka çalışmalarıyla, öğrenilenlerin işlerliğini gözleme ve uygulama fırsatı bulunur. Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tüketici Davranışı Modelleri İlgili ünite ve makaleleler
2 İhtiyaçlar ve Tüketim İlgili ünite ve makaleleler
3 Motivasyon ve İlgilenim İlgili ünite ve makaleleler
4 Algılama İlgili ünite ve makaleleler
5 Öğrenme İlgili ünite ve makaleleler
6 Tutumlar İlgili ünite ve makaleleler
7 Kişilik ve Kendini Tanımlama İlgili ünite ve makaleleler
8 Yaşam Tarzı İlgili ünite ve makaleleler
9 Kültür İlgili ünite ve makaleleler
10 Sosyal Sınıflar ve Gruplar İlgili ünite ve makaleleler
11 Durumsal Faktörler İlgili ünite ve makaleleler
12 Örgütsel Satın Alma Davranışı İlgili ünite ve makaleleler
13 Yeniliklerin Yayılması İlgili ünite ve makaleleler
14 İletişim İlgili ünite ve makaleleler
Kaynaklar
Ders Notu

Altunışık, R., İslamoğlu, H., (2017). Tüketici Davranışları, Beta Basım Yayım

Ders Kaynakları

Tüketici Davranışları ve Pazarlama Stratejileri (Erdoğan Koç)

Tüketici Davranışı : Gülfidan Barış ve Yavuz Odabaşı

Bloomberg Businessweek Türkiye

HBR Türkiye (Seçme Makaleler)

Koç, E. (2013). Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Seçkin Yayıncılık

Dersle ilgili haftalık powerpoint sunumları ve ek materyaller

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İşletme temellerini ve ekonomi, finans, pazarlama, muhasebe ve yönetim dahil olmak üzere işletme işlevlerini anladığınızı gösterme X
2 Bir kuruluşun stratejik yönünü ve kurumsal entegrasyonunu değerlendirme X
3 Verilerin ve / veya bilgilerin mantığını, geçerliliğini ve alaka düzeyini tanımlayın ve değerlendirme X
4 Bilgiye dayalı ve uygulanabilir sonuçlar ve öneriler yapıma X
5 Anlaşılır, özlü ve mantıklı iş belgeleri yazma. X
6 Etkili ve anlaşılır sözlü iletişim becerileri geliştirme X
7 Organizasyonların sürdürülebilirliklerine ve sosyal sorumluluk çalışmalarına yönelik öneriler geliştirmek. X
8 Etik çatışmaları analiz etmek ve etkili çözümler üretmek. X
9 Bireysel liderlik tarzlarına göre diğerlerine liderlik yapmak için güçlü yaklaşımlar formüle etmek X
10 Takımlar halinde etkin olarak etkileşimde bulunabilmek. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 30
Toplam 100
1. Final 70
1. Yıl İçinin Başarıya 30
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Proje / Tasarım 1 15 15
Final 1 5 5
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 8 128
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 2 1 2
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6