Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnsan Kaynakları Yönetimi | GBA 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZLEM BALABAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ÖZLEM BALABAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; İKY fonksiyonlarının öncelikli olarak teorik bağlamda yeterli düzeyde öğretilmesi ve öğrencilerin İKY fonksiyonlarını uygulayabilmeleri için gerekli bilgi ve yeteneğin ileri düzeyde kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş ve İKY’nin gelişim aşamaları, İK strateji ve politikaları, İş analizi ,İş tasarımı ,İnsan kaynakları planlaması, İK tedarik ve seçimi, Eğitim ve geliştirme, Performans değerleme, Kariyer geliştirme, İş değerleme, Ücret yönetimi, İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği - Endüstri İlişkileri, Uluslararası İKY, İKY’de güncel konular. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İKY’nin gelişim evrelerini İKY fonksiyonları açısından karşılaştırmalı olarak değerlendirir. | Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
2 | İKY fonksiyonlarını İKY’nin entegrasyonu açısından birbirleriyle ilişkili olarak değerlendirir. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
3 | İKY’de uygulama açısından gelinen durumu teori ile uygulamada karşılaştırmalı olarak değerlendirir. | Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
4 | İKY fonksiyonlarının gerçekleştirilmesinde kullanılan yöntemleri bilir. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
5 | İKY fonksiyonları ile ilgili sorunlara dair çözümler önerir. | Anlatım, | Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | KAUFMAN, Bruce E. (2007) “The Development Of HRM In Historical And International Perspective”, in The Oxford Handbook of Human Resource Management; Edited by; Boxall, Peter, John Purcell ve Patrick Wright, Oxford University Pres, New York, pp. 19-47. Dessler, G. (2014) Human Resource Management, 13th edition, Pearson Publishing. Ardıç, K. ve Özdemir, Y. (2017) İnsan Kaynakları Yönetimi-Ders Notları, Sakarya Yayıncılık, Sakarya. (ISBN: 978-605-4229-76-5) (Ekim) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletme temellerini ve ekonomi, finans, pazarlama, muhasebe ve yönetim dahil olmak üzere işletme işlevlerini anladığınızı gösterme | ||||||
2 | Bir kuruluşun stratejik yönünü ve kurumsal entegrasyonunu değerlendirme | ||||||
3 | Verilerin ve / veya bilgilerin mantığını, geçerliliğini ve alaka düzeyini tanımlayın ve değerlendirme | ||||||
4 | Bilgiye dayalı ve uygulanabilir sonuçlar ve öneriler yapıma | ||||||
5 | Anlaşılır, özlü ve mantıklı iş belgeleri yazma. | ||||||
6 | Etkili ve anlaşılır sözlü iletişim becerileri geliştirme | ||||||
7 | Organizasyonların sürdürülebilirliklerine ve sosyal sorumluluk çalışmalarına yönelik öneriler geliştirmek. | ||||||
8 | Etik çatışmaları analiz etmek ve etkili çözümler üretmek. | ||||||
9 | Bireysel liderlik tarzlarına göre diğerlerine liderlik yapmak için güçlü yaklaşımlar formüle etmek | ||||||
10 | Takımlar halinde etkin olarak etkileşimde bulunabilmek. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |