Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yönetim ve Organizasyon | GBA 501 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET KARAKİRAZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AHMET KARAKİRAZ, |
Dersin Yardımcıları | Mehmet Oğuzhan KALEM |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yönetim disiplini kapsamında geçmişten günümüze meydana gelen işletme yöneticiliğe ilişkin düşünceler, teori tartışmaları, güncel eleştiriler, yeni yaklaşımlar ve uygulamadan örnekler dersin içeriğini oluşturmaktadır. Amaç,yönetici adaylarının yöneticilik disiplininin düşünsel evrimine ilişkin birikim edinmelerini ve öngörülerini geliştirmelerini sağlamaktır. Bu bağlamda dersin bir diğer amacı da, yönetici adaylarına iş dünyasının beklentilerine cevap verecek bilgi ve yetkinliklerin aktarılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Yönetim, Yönetici ve Örgüt Kavramları; Yönetim Fonksiyonları: Planlama, Organizasyon , Yöneltme Koordinasyon, Denetim; Yönetim düşüncesinin evrimi: Klasik Yönetim Düşüncesi; Neo-klasik (Beşeri İlişkiler)Yönetim Düşüncesi; Neo-klasik yönetim yaklaşımları; Örgüt ve çevresi ve modern yönetim düşüncesi; Sistem Yaklaşımı; Örgüt ve çevresi ve modern yönetim düşüncesi; Durumsallık Yaklaşımları Liderlik; Motivasyon, İletişim; Karar verme ; Post-modern yönetim yaklaşımları ; Toplam kalite yönetimi; Temel yetenek, dış kaynak kullanımı ve küçülme; Kıyaslama, değişim mühendisliği, güçlendirme; Endüstri 4.0 ve yeni örgüt yapıları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yönetimin tanımı, tarihsel gelişimi ve işlevlerini bilir. | Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Çalışma hayatında günümüzde ortaya çıkan yönetime ilişkin değişim ve gelişmelerin tarihsel arka planının bilincinde olur. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
3 | Yönetimin ve yöneticiliğin değişken ve parametrelerini neden sonuç ilişkisi içerisinde analiz edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
4 | Yönetsel süreçleri ve aralarındaki bağlantıyı kavrayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
5 | Yönetim teorilerini karşılaştırmalı olarak eleştirel biçimde değerlendirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
6 | Yeni yönetim yaklaşımları ve uygulamalarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
7 | İş dünyasının beklentileri doğrultusunda yönetsel süreçlerle ilgili sorunlara dair değerlendirme yaparak, çözümler önerebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Genel Tanıtımı ve Giriş | Ders notları ve sunumlar |
2 | Yönetime İlişkin Temel Kavramlar ve Yöneticiler | Ders notları ve sunumlar |
3 | Yönetim Düşüncesinin Evrimi-1 | Ders notları ve sunumlar |
4 | Yönetim Düşüncesinin Evrimi-2 | Ders notları ve sunumlar |
5 | Planlama | Ders notları ve sunumlar |
6 | Örgütleme | Ders notları ve sunumlar |
7 | Örgüt Tasarımı ve Örgüt Yapıları | Ders notları ve sunumlar |
8 | ARA SINAV | |
9 | Yöneltme-1 | Ders notları ve sunumlar |
10 | Yöneltme-2 | Ders notları ve sunumlar |
11 | Koordinasyon ve Kontrol | Ders notları ve sunumlar |
12 | Yeni Yönetim Yaklaşımları-1 | Ders notları ve sunumlar |
13 | Yeni Yönetim Yaklaşımları-2 | Ders notları ve sunumlar |
14 | Genel Değerlendirme | Ders notları ve sunumlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Genç, Nurullah (2015) Yönetim ve Organizasyon, Seçkin Yayıncılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletme temellerini ve ekonomi, finans, pazarlama, muhasebe ve yönetim dahil olmak üzere işletme işlevlerini anladığınızı gösterme | X | |||||
2 | Bir kuruluşun stratejik yönünü ve kurumsal entegrasyonunu değerlendirme | X | |||||
3 | Verilerin ve / veya bilgilerin mantığını, geçerliliğini ve alaka düzeyini tanımlayın ve değerlendirme | X | |||||
4 | Bilgiye dayalı ve uygulanabilir sonuçlar ve öneriler yapıma | X | |||||
5 | Anlaşılır, özlü ve mantıklı iş belgeleri yazma. | ||||||
6 | Etkili ve anlaşılır sözlü iletişim becerileri geliştirme | X | |||||
7 | Organizasyonların sürdürülebilirliklerine ve sosyal sorumluluk çalışmalarına yönelik öneriler geliştirmek. | X | |||||
8 | Etik çatışmaları analiz etmek ve etkili çözümler üretmek. | ||||||
9 | Bireysel liderlik tarzlarına göre diğerlerine liderlik yapmak için güçlü yaklaşımlar formüle etmek | X | |||||
10 | Takımlar halinde etkin olarak etkileşimde bulunabilmek. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |