Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Seç III: Çocuğa Hizmet Veren Kurumlarda Yönetim ve Liderlik ECE 512 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TURAN ÇAKIR
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi TURAN ÇAKIR,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Mehmet KUMRU

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Yönetim ve Liderlik kuramları konusunda temel bilgilere sahip olarak Erken Çocukluk Eğitimi döneminde hizmet veren kurumlarda yönetim ve liderlik anlayışlarının ve yaklaşımlarının neler olduğu konusunda temel bilgi ve becerilere sahip olmak.

Dersin İçeriği

Yönetim ve Liderlik kuramları. Eğitimde yönetim ve Öğretim liderliği, Liderlik stratejileri, Okul Yönetimi Kalite Süreçleri ve Yönetim sorunları.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yönetim ve liderlik kavramlarını açıklar Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Ödev,
2 Yönetim bilimi kuramlarını açıklar Grup Çalışması, Örnek Olay, Sınav,
3 Liderlik kuramlarını açıklar Rol Oynama, Ödev,
4 Çocuğa hizmet veren kurumların özelliklerini açıklar Tartışma, Proje / Tasarım,
5 Eğitim yönetiminin temel özelliklerini açıklar Soru-Cevap, Sınav,
6 Okul öncesi eğitim kurumlarında yönetim ve liderlik yaklaşımlarını açıklar Bireysel Çalışma, Ödev,
7 Okul öncesi eğitim kurumlarında kalite süreçlerinin planlanması ve değerlendirilmesi süreçlerini açıklar Altı Şapka, Ödev,
8 Eğitim alanında yaptığı bilimsel çalışmalar aracılığıyla ulusal ve uluslararası alan yazına katkı sağlayacak nitelikte, bilimsel, etik ve yasal ilkeler temelinde özgün bilgiler üreterek bu üretimi eğitim /öğrenme öğretme sürecine taşır ve yaygınlaştırır. Soru-Cevap, Tartışma, Proje / Tasarım,
9 Erken çocukluk eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini yeterli düzeyde ileri kullanabilir. Gösteri, Proje / Tasarım,
10 Güncel gelişim ve öğrenme kuramlarını bilir; bu kuramlara dayalı Türkiye’deki ve farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim program, yaklaşım ve modellerini tanır ve eleştirel gözle değerlendirebilir. Soru-Cevap, Tartışma, Ödev, Portfolyo,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yönetim kavramının temel özellikleri
2 Liderlik kavramının temel özellikleri
3 Yönetim bilimi kuramları
4 Yönetim bilimi kuramları
5 Liderlik kuramları
6 Çocuğa hizmet veren kurumların özellikleri
7 Çocuğa hizmet veren kurumların özellikleri
8 Eğitim yönetiminin temel özellikleri
9 Eğitim yönetiminin temel özellikleri
10 Okul öncesi eğitim kurumlarında yönetim
11 Okul öncesi eğitim kurumlarında liderlik
12 Okul öncesi eğitim kurumlarında kalite süreçleri
13 Okul öncesi eğitim kurumlarında kalite süreçlerinin değerlendirilmesi
14 Okul öncesi eğitim kurumlarının gelişimine yönelik yönetim modelleri
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Adriano, A.R. (2012). Leadership and management.

Moran, B.B. (1992). Gender differences in leadership. Library Trends, 40(3), 475-491

Thomas, N. (Yay.Haz.)(2004). The John Adair handbook of management and leadership. London: Thorogood.

Ünsaldı, M. (2013). Liderlik yaklaşımlarının tarihsel gelişimi ve liderlik teorileri.

 

Zembat, R., Koçyiğit, S. Tuğluk,M. ve Doğan, H. (2010). The relationship between the effectiveness of preschools and leadership styles of school managers. Procedia Social and Behavioral Sciences 2 (2010).  

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Okul öncesi dönemdeki çocukların gelişimini anlamak için temel teorik bilgilere sahip olur.
2 Okul öncesi çocukların öğrenme ihtiyaçlarını değerlendirebilecek ve bireysel farklılıkları göz önünde bulundurarak öğrenme stratejileri geliştirir.
3 Farklı erken çocukluk eğitimi uygulamalarında gelişimsel özellikleri belirler.
4 Okul öncesi eğitimde kullanılan öğretim yöntemlerini anlar ve uygular.
5 Kültürel çeşitlilik, dil çeşitliliği ve kültürlerarası eğitim gibi güncel konuları erken çocukluk eğitimi bağlamında anlar.
6 Erken çocukluk eğitimine karşı yeni bakış açıları edinir.
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 30
1. Final 70
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 5 80
Ara Sınav 1 14 14
Ödev 1 14 14
Performans Görevi (Uygulama) 1 14 14
Performans Görevi (Seminer) 1 14 14
Final 1 14 14
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6