Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Teknolojik Seramikler | MMM 414 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AYŞE ŞÜKRAN DEMİRKIRAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. NURAY CANİKOĞLU, Prof.Dr. ALİ OSMAN KURT, Prof.Dr. AYŞE ŞÜKRAN DEMİRKIRAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilere teknolojik seramikleri tanıtmak, üretimleri, özellikleri ve uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Teknolojik seramik hammaddelerin üretimi ve şekillendirilmesi, oksit ve oksit olmayan seramikler, teknolojik seramiklerin uygulama alanlarına göre özellikleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Teknolojik seramikleri tanımlar ve sınıflandırarak uygulama alanlarına örnekler verir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Teknolojik seramik hammaddelerinin üretim yöntemlerini belirler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Oksit ve oksit olmayan seramikleri tanımlar ve özelliklerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Teknolojik seramiklerin optik, manyetik, elektriksel, nükleer ve mekanik özelliklerini tanır ve açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Biyo ve kompozit uygulamalara yönelik seramikleri tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Seramik malzemelere giriş ve sınıflandırılması | |
2 | Teknolojik seramiklerin uygulama alanları ve malzeme seçimi | |
3 | Teknolojik seramik tozu üretim yöntemleri | |
4 | Teknolojik seramiklerin şekillendirme yöntemleri | |
5 | Oksit seramikler | |
6 | Oksit olmayan seramikler | |
7 | Seramiklerin mekanik özellikleri | |
8 | Seramiklerin mekanik özellikleri | |
9 | Seramiklerin elektriksel ve manyetik özellikleri | |
10 | Seramiklerin elektriksel ve manyetik özellikleri | |
11 | Seramiklerin optik ve nükleer özellikleri | |
12 | Seramik kompozitler | |
13 | Biyoseramikler | |
14 | Performans sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | W. D. Kingery, H. K. Bowen, D. R. Uhlman, “Introduction to Ceramics” John Wiley&Sons, 1975. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |