Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Klinikte İletişim ve Beden Dili DIS 311 6 1 + 0 1 2
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MERVE PELİN DUR
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi MERVE PELİN DUR,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersi alan öğrencilerin  işyerinde daha iyi iletişim kurmak çin beden dili ve tekniklerini kullanabilmesi, hekim - hekim ve hekim- hasta iletişimde sağlıkl iletişim için temel bilgileri  öğrenmesi ve daha iyi  sunumlar için sahneyi etkin kullanma tekniklerini öğrenmesi amaçlanmaktadır.

 

Dersin İçeriği

iletişim nedir?

iletişimin önemi, özellikleri, türleri  ve temel ögeleri

beden dili

doktor hasta iletişiminde modeller ve hasta tiplerinin iletişime etkileri

iş görüşmelerinde beden dili

renklerin iş yaşamında kullanımı

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Anlatım, Sınav,
2 Grup Çalışması, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 klinikte iletişim ve beden dili/ iletişim nedir ?
2 İletişimin özellikleri
3 İletişimin önemi
4 İletişimin süreci ve temel ögeleri
5 İletişim türleri
6 Beden dili ve iletişim
7 İnsanlar arası ilişkilerde beden dili ve mesafeler
8 Jest ve Mimikler
9 Beden dilinde oturma biçimleri
10 Doktor-Hasta İletişiminde Modeller ve Hasta Tiplerinin İletişime Etkileri
11 Doktor-Hasta İletişiminin Evreleri ve İletişim Kusurları
12 İş Görüşmelerinde Beden Dili
13 Renklerin iş yaşamında kullanımı
14 İş Görüşmeleri için Öneriler
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Hafta Dokümanlar Açıklama Boyut
0 klinikte iletişim ve beden dili 3,98 MB
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mesleğin gerektiği, tüm temel tıp bilimleri alanında bilgi ve donanıma sahiptir, klinik ve sosyal bilimlere ait bilgileri edinmiştir ve bunları tüm meslek hayatı boyunca uygular. Diş hekimliği tarihi, tıp ahlakı ve adli diş hekimliği konusunda gereken ölçüde bilgi ve hassasiyete sahiptir.
2 Diş hekimi olarak, ağız, çene, diş ve tüm oral dokuların, hücre, doku, organ ve sistem bazında yapı ve fonksiyonlarını tanımlar.
3 Hastaların tıbbi durumlarının, semptomlarının, laboratuvar sonuçlarının ve ilaç etkileşimlerinin değerlendirmesini yapar. Çeşitli sistemik hastalıklar ve bunlarla ilişkili ağız ve diş hastalıklarının tedavi yollarını bilir ve bu tip durumlarda alınması gereken önlemleri uygular.
4 Ağız, çene, diş ve tüm oral dokularda oluşabilen yapı ve fonksiyon değişikliklerini değerlendirir, tanı koyar ve teşhis ve tedavi planlaması yapar.
5 Çocuk ve yetişkinlerde tüm koruyucu, önleyici işlemleri bilir, klinikte uygulayabilir ve hasta takibi yapabilir.
6 Toplum ağız, diş sağlığı koruyucu ve destekleyici işlemleri bilir ve hazırlanmış program ve projelere katılabilir, uygulayabilir. X
7 Tüm ağız, çene, diş ve oral dokuları ilgilendiren hastalıkların, anomalilerin, bozuklukların tedavilerinde disiplin içi ve disiplinler arası tedavi planlamalarında yer alır, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek tedaviler yapar, gerektiğinde alanında uzman sağlık çalışanlarından görüş ve yardım alır.
8 Yaşam boyu öğrenme ilkesi çerçevesinde, diş hekimliği bilgilerini takip eder, mesleki ve akademik alanlarda öğrendiği güncel bilgileri kullanır. X
9 Diş hekimliği alanında teknik ekipmanı, teşhis ve tedaviye özgü olan cihaz ve aletleri ve malzemeleri tanır ve etkili bir şekilde kullanır.
10 Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ile ve bulunduğu ortamda çalışan kişilerle her türlü iletişiminde etik kurallar çerçevesinde güven ve saygıya dayalı nitelikli iletişim kurar. Hasta mahremiyetine, enfeksiyon kontrolüne, radyasyon güvenliği ve tıbbi atık yönetmeliklerine uygun davranır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 70
1. Yıl İçinin Başarıya 30
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)