Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yazma Becerileri | ELT 017 | 9 | 6 + 0 | 6 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | Bu dersi almak için ön koşul bulunmamaktadır. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYDIN ÇELENK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. AYDIN ÇELENK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrenci bu derste çeşitli yapıları kullanarak kelime bakımından zengin cümleler kurmayı ve akademik makalelerde karşılaşılan cümle yapılarına benzer cümleler yazabilmeyi hedefler. Buna ek olarak, öğrenciler farklı konularda yazma becerilerini geliştirmeyi; cümle, paragraf, kompozisyon, hikaye gibi yazma becerilerini uygulayarak geliştirmeyi hedefler. |
Dersin İçeriği | Bu ders kapsamında model paragraflar, kompozisyonlar ve akademik yazılar kullanılarak öğrencileri farklı yazı türlerine aşina kılma, tümceler arasındaki anlamlı bağlantıları fark edebilme ve yazının ana fikrini tahmin etme, ana fikre ulaşma gibi becerilerin kazandırılmasını amaçlamaktadır. Dersin diğer bir amacı ise öğrencileri bir paragrafın temel unsurları hakkında bilgi sahibi kılmak ve öğrencilere özgün yazı yazabilme becerisi kazandırmaktır. Öğrenciler, model paragraflar ve farklı yazı türleri aracılığıyla öğrendikleri uygun ifade ve zengin kelime çeşitliğini ürettikleri paragraflarda kullanma ve pekiştirme fırsatı bulabileceklerdir. Buna ek olarak öğrenciler, farklı paragraf türleri hakkında fikir edinecek ve bu türlere ilişkin paragraflar yazabileceklerdir. Yazım ve noktalama işaretleri ve alfabe dışı sembol kullanımı da dersin kapsamındadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Akademik düzeyde cümleler yazar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Yazım ve noktalama işaretlerine dikkat eder. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Farklı bağlaçları yazısında kullanabilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Zengin bir kelime dağarcığına sahip olur. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
5 | İngilizce bir akademik yazıda farklı dil kullanımı hakkında fikir sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
6 | Bir paragrafın temel unsurlarını belirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
7 | Paragrafta yer alan ana fikir cümlesini tanır ve yerini belirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
8 | Paragraf ve kompozisyondaki destekleyici fikirleri tanır ve bulur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
9 | Paragrafta yer alan sonuç cümlesini tanır ve yerini belirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
10 | Çeşitli türlerde yazılan bir paragrafın metin analizini yaparak, metnin organizasyonu, bütünlüğü ve içeriği hakkında değerlendirme yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
11 | Verilen konulara göre İngilizce akademik yazın kullarına uygun olarak çeşitli türlerde bir paragraf yazar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yazmanın temel ilkeleri | |
2 | Cümle çalışmaları | |
3 | Paragrafın temel unsurları | |
4 | Paragraf yazabilmek için fikir üretme | |
5 | Ana fikir cümlesi yazabilme | |
6 | Destekleyici cümleler ve sonuç cümlesi yazabilme | |
7 | Paragrafı değerlendirme | |
8 | Tanımlayıcı paragraf yazabilme | |
9 | Süreç paragrafı yazabilme | |
10 | Betimleyici paragraf yazabilme | |
11 | Fikir paragrafı yazabilme | |
12 | Paragraf analizi yapma | |
13 | Kompozisyonun temel unsurları | |
14 | Fikir kompozisyonu yazabilme | |
15 | Paragrafı geliştirme ve kompozisyonu tanıma | |
16 | Kompozisyonun temel unsurları | |
17 | Kompozisyona giriş paragrafı yazabilme | |
18 | Tez cümlesi yazabilme | |
19 | Kompozisyona uygun gelişme bölümü yazabilme | |
20 | Kompozisyona uygun sonuç paragrafı yazabilme | |
21 | Öyküleyici kompozisyon yazabilme | |
22 | Öyküleyici kompozisyon yazabilme | |
23 | Karşılaştırma kompozisyonu yazabilme | |
24 | Neden-sonuç kompozisyonu yazabilme | |
25 | Fikir- Tartışma kompozisyonu yazabilme | |
26 | Fikir- Tartışma kompozisyonu yazabilme | |
27 | Akademik yazmada alıntı yapma ve referans verme. | |
28 | Akademik yazmada referans verme. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | First Steps in Academic Writing Second Edition(2008) Ann Hogue, Longman Pearson Publication Introduction to Academic Writing Third Edition(2007) Alice Hoshima, Ann Hogue, Longman Pearson Publication |
Ders Kaynakları | Lynne Gaetz- suneeti Phakde (2018). The Writer's World- Sentences and Paragraphs-Pearson Education |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | X | |||||
2 | İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder. | X | |||||
3 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir. | X | |||||
4 | İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
5 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir. | X | |||||
6 | Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer. | X | |||||
7 | Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir. | X | |||||
8 | Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır | X | |||||
9 | Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir. | X | |||||
10 | Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler. | X | |||||
11 | Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder. | X | |||||
12 | Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır. | X | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır. | X | |||||
14 | Yabancı dil testleri geliştirir. | X | |||||
15 | İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Uygulama) | 0 | 3 | 0 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Toplam İş Yükü | 196 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |