Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İngilizce Ders Kitabı İncelemesi ELT 003 0 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri

Bu dersi almak için ön koşul bulunmamaktadır.

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok.

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MERVE SAVAŞÇI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler;
   -Ders kitaplarının ELT'deki rolünü tanımlar ve tartışır
   -Değerlendirmeye yaklaşımları belirtir ve uygular: Dış, İç ve Genel Değerlendirme
   -Ders kitaplarını analiz eder, değerlendirir ve seçer
   -ELT için materyalleri değerlendirir
   -Değerlendirme için yönergeleri öğrenir ve uygular
   -Amaçları belirtir ve öğrenme / öğretme durumunu ve ihtiyaçlarını analiz eder
   -Ders kitabı paketinin tasarmını ve ders kitabı organizasyonunu değerlendirir
   -Ders kitaplarının dil içeriğini değerlendirir
   -Ders kitaplarındaki dört becerinin dağılımını ve kullanımını değerlendirir
   -Bir kontrol listesine karar verir
   -Öğretmenlerin kitaplarını ve öğretme yardımlarını değerlendirir
   -Ders kitabının genel bir değerlendirmesini sunar
Dersin İçeriği

Bu ders, ikinci veya yabancı dil olarak İngilizce için en uygun ders kitaplarının değerlendirilmesi ve seçilmesine odaklanır. Buna göre, bu ders öncelikle İngilizce öğretmen adaylarının ders kitabı seçerken göz önünde bulundurmaları gereken kriterleri öğrenmelerini, kendi materyal değerlendirmelerini ve seçimini yapmalarını sağlamak için tasarlanmıştır. Bu nedenle mevcut ders, değerlendirme kriterleri ile ilgili temel prensipleri ve kılavuzları sağlamayı amaçlamaktadır. Öğrencilere, farklı bağlamlara, yaş gruplarına ve dil seviyelerine uygun ders kitaplarının değerlendirilmesi ve seçimini deneyimleyecekleri çağdaş ders kitabı değerlendirme oturumları aracılığıyla teori ve pratiği köprülemek için birçok fırsat sağlanacaktır. Ders kitaplarının, içeriğinin uygunluğu, dil, öğrenci seviyesine uygunluk, format, amaca ve öğreniciye hitap etme, anlamlı öğrenmeye katkı, öğretimde kullanım kolaylığı vb. gibi bir ders kitabında bulunması gereken fiziksel, eğitimsel, görsel tasarım ve dil ifade özellikleri ve standartları bakımından incelenmesi de ele alınacaktır. 

 
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İngiliz dili öğretimindeki ders kitaplarının rolünü tanımlayabilecek ve tartışabileceklerdir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
2 Öğrentmen adayları, ders kitabı değerlendirmesinde yaklaşımları belirtebilecek ve uygulayabilecektir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
3 İngiliz dili öğretimi için kullanılan ders kitapları, materyaller, öğretmen kitapları ve öğretim yardımcılarını analiz edebilecek, değerlendirebilecek ve seçebilecek. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
4 Öğretmen adayları değerlendirme için kılavuzları tanıyıp uygulayabilecek ve bir kontrol listesine karar verebilecek. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
5 Öğretmen adayları öğrenme / öğretme durumunu ve gereksinimlerini belirleyebilecek ve analiz edebilecektir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
6 Öğretmen adayları, ders kitabı paketini ve organizasyonunu, dil içeriğini ve dört dil becerisini değerlendirebilecektir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Derse giriş ve ders izlencesinin gözden geçirilmesi
2 Ders Kitaplarının ELT Yaklaşımlarındaki Rolünü Değerlendirme: Dış, İç ve Genel Değerlendirme
3 Ders Kitabı İnceleme ve Değerlendirme: Ders kitabı seçimi, ders kitabı kullanımı, ders kitabının iddia ettikleri; Materyal değerlendirmesi; Değerlendirme rehberi
4 Amaçları belirleme ve öğrenme / öğretme durumunu ve ihtiyaçlarını analiz etme; Ders kitabı paketi: Ders kitabı paketi ve ders kitabı organizasyonu
5 Ders Kitabı Seçimi: İzlence temelli; Sınıflandırma: Sıralama ve dereceleme
6 Dil içeriğinin değerlendirilmesi & Bir vaka çalışması
7 Dört becerinin değerlendirilmesi & Bir vaka çalışması
8 Dört becerinin değerlendirilmesi (devam) & Bir vaka çalışması
9 Ara Sınavlar
10 Bir kontrol listesine karar verme; Öğretmen kitaplarının ve öğretim yardımcılarının değerlendirilmesi
11 Örnek çalışma: Ders kitaplarının değerlendirilmesi
12 Öğrenci Sunumları: Ders kitabının değerlendirilmesi
13 Öğrenci Sunumları: Ders kitabının değerlendirilmesi
14 Öğrenci Sunumları: Ders kitabının değerlendirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu
 
Öğretim elemanı tarafından derlenen seçilmiş makaleler, kitap bölümleri ve kitaplar. 
Ders Kaynakları

Cunningsworth, A. (1995). Choosing your coursebook. Oxford: Macmillan Heinemann. 

McDonough, J., Shaw, C., & Masuhara, H. (2013). Materials and methods in ELT: A teacher’s guide. West Sussex: Wiley-Blackwell. 

Tomlinson, B. (Ed.). (2011). Materials development in language teaching. Cambridge: Cambridge University Press. 

 
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. X
2 Yabancı dilde ve anadilde üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. X
3 Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır. X
4 Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri bilir ve kullanır. X
5 Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür. X
6 Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder, değerlendirir, adapte eder ve kullanır. X
7 Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular. X
8 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. X
9 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, işbirlikçi çalışma, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. X
10 Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular. X
11 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi süreci sonunda yabancı dili farklı bağlamlara uygun etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. X
12 Yabancı dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir, hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 35
1. Performans Görevi (Uygulama) 30
1. Ödev 20
1. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 1 2 2
Ödev 1 2 2
Final 1 3 3
Performans Görevi (Uygulama) 1 2 2
Toplam İş Yükü 92
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,68
Dersin AKTS Kredisi 4