Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sözlü İletişim Becerileri I ELT 101 1 2 + 0 2 2
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. İLKNUR KILIÇ
Dersi Verenler Öğr.Gör. İLKNUR KILIÇ,
Dersin Yardımcıları

 

Arş. Gör. Burcu Koç

 

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı; öğrencilerin sözlü iletişim durumları için uygun ifadeler ve stratejiler kullanarak sözlü iletişim kurma becerilerinin geliştirilmesi; karşılıklı konuşma, sunum, tartışma etkinlikleri yoluyla duygu ve düşünceleri etkin ifade edebilmelerini sağlamaktır. Güncel, özgün, işitsel materyaller kullanarak konuşma ve duyduğunu anlama, yorumlama ve o durumlara uygun olarak kendi düşüncesini yansıtabilmesi amaçlar arasındadır.

Dersin İçeriği

Dersin genel hedefi, karşılaşılan farklı durumlara öğrencilerin sözlü olarak tepki verebilmeleri, düşünce ve görüşlerini ifade etmeleri ve belli konulara dair kısa konuşmalar yapabilmeleri, iletişime katkıda bulunacak görsel ve işitsel araçları etkin biçimde kullanabilmeleridir. Bu çerçevede öğrencilerin dili etkin biçimde kullanarak iletişim becerilerini geliştirecek etkinlikler dersin içeriğini oluşturmaktadır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Verilen ya da karşılaşılan durumlara sözlü olarak uygun düşünce belirtme Soru-Cevap, Sözlü Sınav,
2 Verilen bir probleme bireysel olarak çözüm üretebilme Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınav,
3 Grup olarak verilen bir duruma uygun çözüm yolları üretebilme Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav,
4 Global sorunlara ilişkin çözüm yolları üretebilme Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınav, Ödev,
5 Grup münazaralarında etkin rol alma ve fikir alış verişi yapabilme Tartışma, Grup Çalışması, Sözlü Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kendini tanıtabilme, kişisel özelliklerden bahsederek karşılaştırma yapma Kişilik özellikleri ifade etmekte kullanılan sıfatlar
2 Kişisel ilgi alanları hakkında konuşma
3 Bir yeri tanıtma, tüm yönleri ile seçilen yeri tanıtma Bir yer hakkında bilgi toplama
4 Diyalog başlatıp belli kurallar çerçevesinde onu sürdürebilme, karşılıklı iletişim kurarak bir konuyu tartışma
5 Belli kalıplar kullanarak randevu alma/verme, gibi belli durumlara özgü ifadeleri doğru bağlamda kullanabilme
6 İhtiyaç ve istekleri ifade edebilme, kişisel ihtiyaç analizi yapabilme yanı sıra nedenlerine de değinme
7 Rica ve teklifte bulunabilme
8 Şüphe ve belirsizlik ifade edebilme
9 Gelecekte olacak olaylar hakkında konuşma
10 Tartışma, ikili gruplar halinde verilen durumu tartışma
11 Bir hikaye ya da olayı aktarma
12 Bir konuşmayı başkasına aktarabilme
13 Elektronik iletişim
14 Grup tartışması Grup olarak konu seçip bilgi toplama
Kaynaklar
Ders Notu

Ders kitabı olşarak seçilen materyaller dışında ders notu bulunmamaktadır.

Ders Kaynakları
Hafta Dokümanlar Açıklama Boyut
0 IMT ve ELT IDIOMS MATERIAL (1) 1,83 MB
0 38 English Idioms Describing Character And Personality 0,12 MB
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. X
2 Yabancı dilde ve anadilde üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. X
3 Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır.
4 Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri bilir ve kullanır. X
5 Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür. X
6 Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder, değerlendirir, adapte eder ve kullanır. X
7 Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular. X
8 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. X
9 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, işbirlikçi çalışma, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. X
10 Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular.
11 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi süreci sonunda yabancı dili farklı bağlamlara uygun etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. X
12 Yabancı dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir, hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 20
2. Kısa Sınav 20
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 1 2 2
Proje / Tasarım 1 2 2
Final 1 2 2
Ödev 1 2 2
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Toplam İş Yükü 42
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 1,68
Dersin AKTS Kredisi 2