Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yazma Becerileri I ELT 107 1 2 + 0 2 2
Ön Koşul Dersleri

Bu dersi almak için ön koşul bulunmamaktadır.  

Önerilen Seçmeli Dersler

Bu derse ilişkin önerilen başka ders bulunmamaktadır. 

Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ELİF BOZYİĞİT
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi MERVE SAVAŞÇI,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Kerem Can Alpay

 

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

ELT 107 Yazma Becerileri I dersi temel olarak öğretmen adaylarını akademik yazma süreçleri üzerine düşündürmeyi, okuma ve yazma arasındaki ilişkiyi kavratmayı, farklı türlerde ve süreç temelli yazma becerilerini geliştirmeyi ve okuma ile desteklenen akademik söylem biçimine alıştırmayı amaçlar. Bir fikri çeşitli kelime ve cümle yapıları ile ifade etme esnekliğini ileri seviyeye taşımak, belli bir amaca yönelik ve çeşitli okuyucu kitlesine hitaben, geliştirdikleri fikirleri uygun ve düzgün cümle yapılarıyla, bağlantılı ve anlamlı şekilde sıralamak, akademik makale kuralları çerçevesinde iyi düzenlenmiş biçimde bütünlük içinde yazmak ve işbirlikli yazma becerilerini geliştirmek dersin temel amaçlarını oluşturur. 

Dersin İçeriği

Cümle Türleri (Simple, compound, complex, compound-complex)

Noktalama

Yazım ve noktalama yanlışları 

Paralel yapılar ve cümle hatalarını düzeltme 

Başka sözcük ve yapılarla aynı anlamı ifade etme (Paraphrasing) 

İntihal ve intihalden kaçınma 

Cümle bağıntısı ve bağlaç kullanımı 

Metin türleri (Formal and Informal texts)

Akademik olan ve  olmayan kelimeler ve ifade biçimlerinin farkındalığı 

Makale yapısı ve özellikleri 

Metin bütünlüğü 

Açıklayıcı metinler ( Tanımlama, Betimleme, Neden-Sonuç, Karşılaştırma, Süreç) 

 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Has a good command of a broad range of language allowing him/her to select a formulation to express him/herself clearly in an appropriate style on a wide range of general, academic, professional or leisure topics without having to restrict what he/she wants to say. The flexibility in style and tone is somewhat limited. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Ödev,
2 Can produce clear, smoothly flowing, well-structured text, showing controlled use of organisational patterns, connectors and cohesive devices Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Portfolyo, Ödev,
3 Consistently maintains a high degree of grammatical accuracy; occasional errors in grammar, collocations and idioms. Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Portfolyo, Ödev,
4 Can write clear, detailed, wellstructured and developed descriptions and imaginative texts in a mostly assured, personal, natural style appropriate to the reader in mind. Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Portfolyo, Ödev,
5 Can write clear, well-structured expositions of complex subjects, underlining the relevant salient issues. Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Cevap, Portfolyo, Ödev,
6 Can expand and support point of view with some subsidiary points, reasons and examples. Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Proje / Tasarım, Portfolyo,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yazma ve ders amaçlarına giriş, akademik dürüstlük ve intihal, metin içi alıntılar, metin türleri (Yazının resmi ve resmi olmayan türleri), tanısal yazma çalışması
2 Cümle Tipleri (Basit, Bileşik, Kompleks, Bileşik-Kompleks) Noktalama, Cümle Problemlerini Sabitleme, Paralel Yapılar, , Akademik ve Akademik olmayan kelime bilgisi, Corpus Kullanımı
3 Cümle Tipleri (Basit, Bileşik, Kompleks, Bileşik-Kompleks) Noktalama, Cümle problemlerini düzeltme, Paralel yapılar, Akademik olmayan ve akademik kelime bilgisi, Corpus Kullanımı (devam)
4 Bağdaşıklık, birlik ve tutarlılık, bağlaçların kullanımı, noktalama kuralları
5 Cümleleri farklı biçimlerde ifade etme çalışmaları
6 Paragrafın özellikleri ve yapılandırılması
7 Paragraftan kompozisyona, kompozisyonun özellikleri ve yapılandırılması
8 Kompozisyon türlerinin tanıtılması, konuların belirlenmesi ve tez cümlelerinin yazılması, Süreç yazıları
9 Vize haftası
10 Fikir Yazıları
11 Fikir Yazıları (devam)
12 Akran geri bildirimi çalışmaları
13 Problem-Çözüm Yazıları
14 Problem-Çözüm Yazıları (devam)
Kaynaklar
Ders Notu

 

 

Ders Kaynakları

Meyers, A. (2005). Gateways to academic writing: Effective sentences, paragraphs, and essays. London: Longman. 

Oshima, A., & Hogue, A. (2006). Writing academic English: Level 4 (4th ed.). Longman.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. X
2 Yabancı dilde ve anadilde üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. X
3 Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır. X
4 Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri bilir ve kullanır. X
5 Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür. X
6 Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder, değerlendirir, adapte eder ve kullanır. X
7 Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular. X
8 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. X
9 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, işbirlikçi çalışma, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. X
10 Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular. X
11 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi süreci sonunda yabancı dili farklı bağlamlara uygun etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. X
12 Yabancı dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir, hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 20
2. Ödev 20
3. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 1 1 1
Ödev 2 2 4
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 57
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,28
Dersin AKTS Kredisi 2