Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitimde Ahlak ve Etik EBB 307 5 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MERYEM KARATAŞ
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi AHMET SAKİN, Dr.Öğr.Üyesi MERYEM KARATAŞ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilere eğitim-öğretim sürecinde etik ve iş ahlakı duyarlılığının kazandırılması için gerekli teorik ve pratik donanımın kazanılması

Dersin İçeriği

Ahlak ve etiğe ilişkin temel kavram ve teoriler; etik, iş ve meslek etiği; öğretmenlik mesleğinin sosyal, kültürel, ahlaki, etik yönleri; eğitim ve öğrenme hakkı; öğretim, ve değerlendirme sürecinde etik ilkeler; okulda ve eğitimde etik dışı davranışlar, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm yolları; etik teoriler.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Etik ve ahlak arasındaki farkı izah edebilme Anlatım, Tartışma, Sınav, Ödev,
2 İş ve meslek hayatında etik dışı davranışlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Ödev,
3 Eğitimde ahlaki ve etik sorumluluk anlayışı edinebilme. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje / Tasarım,
4 Bilimsel etik anlayışı içerisinde eğitimde karşılaşılabilecek sorunlara çözüm önerebilme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ahlâk ve etikle ilgili temel kavramlar ve teoriler
2 Etik ilke, etik kural, iş ve meslek ahlakı/etiği;
3 Sosyal, kültürel, ahlaki, etik yönleriyle öğretmenlik mesleği
4 Eğitim ve öğrenme hakkı eğitim, öğretim, öğrenme ve değerlendirme sürecinde etik ilkeler
5 Eğitim paydaşlarıyla ilişkilerde etik ilkeler
6 Eğitim/okul yöneticileri, veliler ve öğrencilerin ahlaki/etik sorumlukları;
7 İş ve meslek hayatında etik dışı davranışlar
8 Ara Sınav
9 Türkiye’de kamu yönetimi, eğitim ve öğretmenlerle ilgili etik düzenlemeler
10 Okulda ve eğitimde etik dışı davranışlar, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm yolları
11 Okulda ahlak/etik eğitimi ve etik kurullar
12 Ahlaki/ etik bir lider olarak okul müdürü ve öğretmen
13 Öğrenci ödevlerinin değerlendirilmesi
14 Öğrenci ödevlerinin değerlendirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

 

İlgan, R. ed. (2022). Eğitimde Ahlak ve Etik. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık

Kılıç, R. (2022). Ahlak Felsefesi (Etik). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık

Oral, B. ed. (2022). Eğitimde Ahlak ve Etik. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.

Erdem, A.R. ve Şimşek, S. ed. (2022). Eğitimde Ahlak ve Etik. Ankara: Lisans Yayıncılık.

Ada, S. ve Silman, F. ed. (2020). Eğitimde Ahlak ve Etik. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. X
2 Yabancı dilde ve anadilde üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. X
3 Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır. X
4 Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri bilir ve kullanır. X
5 Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür. X
6 Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder, değerlendirir, adapte eder ve kullanır.
7 Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular.
8 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. X
9 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, işbirlikçi çalışma, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. X
10 Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular. X
11 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi süreci sonunda yabancı dili farklı bağlamlara uygun etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir.
12 Yabancı dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir, hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 2 28
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav 1 1 1
Ödev 1 48 48
Performans Görevi (Uygulama) 1 1 1
Performans Görevi (Seminer) 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 81
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,24
Dersin AKTS Kredisi 3