Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sanat ve Müze Eğitimi SBE 405 7 2 + 0 2 2
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KIRTEL
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KIRTEL,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Yiğit CEBECİ

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğretmen adaylarının müzelerin işlevi ve önemine yönelik farkındalık kazanmalarını ve müzelerde sergilenen sanat eserlerinden geçmiş kültür ve uygarlıkların okunup yorumlanmasında nasıl yararlanılabilecekleri konusunda gerekli bilgi ve becerileri edinmelerini sağlamak. Müzelerde yer alan farklı disiplinlerle ilgili içerikleri tanımalarına fırsat vermek. 

Dersin İçeriği

Ders kapsamında; sosyal bilgiler eğitimi içeriğinde kullanılabilecek olan ulusal ve uluslararası müzeler, ders programı dahilinde değerlendirilir. Dünyada ve Türkiye'de bulunan müzeler tanıtılır. 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

• Abacı, O. (2005). Çocuk Ve Müze, Morpa Yay.
• Adıgüzel, Ömer. Okul Dışında Farklı Bir Öğrenme Ortamı Olarak Çocuk Müzeleri, Eğitim Bilim Toplum Dergisi.
• Bozkurt, N. Sanat Ve Estetik Kuramları. Sentez Yay.
• Buyurgan, S. Müzede Eğitim. Pegem Yay.
• Buyurgan, S., Mercin, Levent. Görsel Sanatlar Eğitiminde Müze Eğitimi Ve Uygulamaları, (Ed. V. Özsoy), Ankara: Görsel Sanatlar Eğitimi Derneği Yay.
• Eroğlu, Ö. Sanatın Tarihi. Tekhne Yay.
• Hodge, S. Sanatın Kısa Öyküsü. Hep Kitap Yay.
• Hünler, H. Estetik’in Kısa Tarihi. Doğu-Batı Yay.
• Kahraman, M.E. Müze ve Sanat. Efe Akademi Yay.
• Özsoy, V. Sanat Eğitiminde Müze Okul-İşbirliği Ve Müzeye Dayalı Bazı Öğretim Yöntemleri, Milli Eğitim Dergisi, Sayı 153-154 MEB Yay.
• Özsoy, V. Sanat Eğitiminde Müze Okul-İşbirliği Ve Müzeye Dayalı Bazı Öğretim Yöntemleri, Milli Eğitim Dergisi, Sayı 153-154 MEB Yay.
• Özsoy, V., MERCİN L. Sanat Eğitiminde Müzelerin Kullanılmasında İlgili Kurum Ve Kuruluşların Karşılıklı Görev Ve Yükümlülükleri, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, C 1, S 3, Ankara E
• Stokrocki M. & Kırışoğlu, O. İlköğretim Sanat Öğretimi YOK/Dünya Bankası Yay.
• Yılmaz, A. (vd.). Etkileşimli Müze ve Tarihi Çevre Eğitimi. Pegem Akademi Yay.
• Zilcioğlu, Ş. Çocuk Müzeleri ve Müze Eğitimi. Ürün Yay.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sosyal bilgiler eğitimini destekleyen tarih, coğrafya, sosyoloji, antropoloji, siyaset bilimi gibi sosyal bilim disiplinlerine ilişkin teorik bilgiler kazanır.
2 Etkin vatandaşlık için gerekli temel insan hakları ve vatandaşlık bilgisine sahip olur, demokratik eğitiminin önemini kavrar.
3 Sosyal bilgiler öğretimde sözlü ve yazılı edebiyat ürünlerinin kullanılmasının gereğini bilir ve uygun etkinlikler hazırlar.
4 Geçmişten günümüze bilim ve teknolojinin gelişimini, teknoloji ve medya okuryazarlığının önemini kavrar.
5 Karakter ve değer eğitiminin sosyal bilgiler eğitimindeki yeri ve önemini kavrar.
6 Sosyal Bilgiler eğitimine yönelik özel öğretim yöntemlerini öğretim programlarına uygun biçimde etkinlikler hazırlayarak uygular
7 Afetlere ilişkin temel kavramları bilir, afet yönetiminde etik değerleri açıklar, proje örnekleri sunar.
8 Sosyal bilgilerde sanat ve müze eğitiminin önemini kavrar, müzede sosyal bilgiler öğretimi uygulama etkinlikleri hazırlar
9 Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitim psikolojisi, eğitim felsefesi ve eğitim sosyolojisi, araştırma yöntemleri, teknoloji ve materyal kullanımı, öğretim ilke ve yöntemlerini bilir
10 Sosyal bilgiler eğitimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
11 Sosyal bilgiler eğitiminde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve öğretmenlik mesleğine ilişkin becerileri edinir
12 Öğretimi, özel eğitim ve kaynaştırma eğitimine ihtiyacı olan öğrencilere göre planlama ve uygulama yetkinliğine sahip olur.
13 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.
14 Sosyal bilgiler eğitiminde alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
15 Çeşitli kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapabilir, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)